רוצה משהו קטן וטוב לעצמך? קבלי חמישה

השיגעון היומיומי כמעט מוציא אותך מדעתך, השקיעה המוקדמת מדכאת, את התור לקוסמטיקאית דחית כבר שלושה חודשים, מוכר? נגמרו התירוצים! היום (אפשר גם מחר) את מפנקת את עצמך בהרפייה, טיפול פנים ביתי או טיול נוסטלגי לזכרונות יפים. כנסי למדריך מפורט לזמן איכות (פנאי)

mame | כיכר השבת |

את רצה ממקום למקום, מדבר לדבר – אין לך שניה לחשוב, ולא רבע שנייה לנוח. קמה בבוקר, מלבישה, מכינה כריכים, שולחת את הילדים, יוצאת לעבודה- ולא רואה בעיניים, חוזרת מותשת לארוחת צהריים או ערב, מישהו שובר כוס או צלחת או שניהם. שיעורי בית עם הילדים, מקלחות...

וזה עדיין לא נגמר. יש סיפור לפני השינה ונדנודים של רעֵב, צמֵא, כואב לי ושירותים. ואחרי שוך הסערה – צריך להחזיר את הבית לקדמותו, להכין בגדים לבוקר וארוחת צהריים למחר, ועוד לא התחלנו לדבר על כביסות, וחלונות, וקניות....

ומה איתך? מתי יש לך זמן לעצמך? ולא. ריצה לקנייה דחופה או בוקר שהקדשת לניקיון המקרר לא נחשב זמן איכות. סתם כך, לשבת, לעצום עיניים ולנשום עמוק. ליהנות מהרגע, להתנתק מכל הדחופים והלחוצים ולהיות עם עצמך...

לפני שאת מתייאשת סופית מהאפשרות לנוח ולצבור כוחות, בואי נסי לעשות משהו – רק בינתיים, עד שהמצב המשפחתי יאפשר, הקטנים יגדלו, המשיח יגיע, המינוס ייהפך לפלוס, אמא שלך תסכים לקחת את הילדים לשבועיים וזה בדיוק יקרה בחופש הגדול.

עד שכל זה יקרה (והפסימיות תוספנה – אם בכלל...) קחי לך כמה דקות של שקט, ותעשי משהו בשביל עצמך – הנה לך 5 כאלה:

הרפייה

מטרת ההרפיה היא להסדיר את קצב הלב והנשימה, מה שגורם לרוגע כללי להתפשט בגוף. כאן את יכולה לבחור אם להתנתק מהמחשבות וליהנות מהשקט או לחשוב על דברים שעושים לך טוב... כדאי לעשות הרפיה פעמיים ביום כ- 10 דק' בכל פעם. אבל אם את ממש מוגבלת בזמן- גם שתי דקות יספיקו. מה אכפת לך לנסות? אף אחד לא ידע.

הדליקי לך מוסיקה מרגיעה, כזאת שגם מזכירה דברים טובים, שבי על כיסא, אפשר גם לשכב על הגב במיטה, ועצמי את העיניים. כעת, קחי נשימה עמוקה ומלאי את הבטן (לא את הסרעפת) באוויר. כדי לוודא שאת עושה זאת נכון תוכלי לראות שהבטן מתרוממת ולא בית החזה. שחררי את האוויר באיטיות דרך הפה. המשיכי לנשום כך. (אה, והפסיקי להרגיש מפגרת...)

מסאז' רגליים

לא בקטע של הרפיות? נתקדם הלאה.

מלאי גיגית גדולה במים חמים בטמפרטורה נעימה. קחי שני ספוגי רחצה קשיחים, או מברשות שיער הניחי אותם בגיגית ועסי באמצעותן את רגלייך, עד שהמים יתקררו או לחילופין עד שימאס לך....

אם יש לך מסאז'ר לרגליים- חסכת את הבלאגן, רק תוציאי אותו כבר מהבוידעם.

אם אם את כבר בעניין, לכי עם זה עד הסוף– למה לא לנצל את ההזדמנות לפדיקור עצמי ולהתפנקות עם עיסוי בקרם רגליים?

מגירת זכרונות

לכל אחת יש בבית מגירה או ארונית בה היא שומרת את כל הזכרונות הישנים, מכתבים שכיף לקרוא אחרי שנים, תמונות מפעם וכל מיני חפצים שהנוסטלגיה שהם מעוררים עושה לנו טוב. אז נכון שזה לא משהו שעושים אותו כל יום, אבל בינינו, עם ההרפיה והמסאז' לרגליים, כבר לא יישאר לך כ"כ הרבה זמן לנבור במגירות אפלות ומעלות אבק.

מתי לאחרונה עלעלת בתמונות מהחתונה שלך? ומי מדבר על מכתבים שטותיים מהתיכון והיסודי. פשוט קחי את הזמן, וצאי לשיט תענוגות על גלי הזיכרונות...

טיפול פנים ביתי

נכון שאין כמו טיפול פנים אצל הקוסמטיקאית, עם עיסוי רקות, שמנים אתריים ומנגינות שקטות שעושות טוב לנשמה. אבל מי אמר שאת יכולה לעשות את זה פחות טוב?

כל מה שאת צריכה זה כיסא נוח ומשענת מאולתרת לראש. כדאי שתכיני גם את שאר החומרים לצידך על מנת שתוכלי ליהנות ממנוחה מושלמת במקום לרוץ כל פעם להביא חומר אחר.

תחילה שטפי את פנייך עם סבון פנים איכותי, הסירי היטב שאריות של איפור ולכלוך.

אם יש ברשותך מכשיר אדים חמים הפעילי אותו ושבי כשפנייך בסמיכות אליו כ-10 או 15 דק'. אם אין לך מכשיר כזה- תוכלי לבצע את אותה פעולה באמצעות קערה עם מים רותחים.

השלב הבא הוא שלב המסכה: תוכלי לעשות זאת לפי המצרכים שיש לך בבית. את המסכה יש להשאיר על הפנים בין 5-10 דק'

  • מסכת אבוקדו- פשוטה להכנה ומצוינת לעור יבש. מעכי אבוקדו ובננה ועסי עם התערובת את עור הפנים. (נשמע מצחיק? מסכות הכימיקלים שבהם משתמשות קוסמטיקאיות רבות - עלולות גם לפגוע, בשונה ממסכה טבעית שכזו.)

  • מסכת פילינג- ערבבי חצי כוס קמח שיבולת שועל עם חלבון אחד של ביצה, כפית מיץ לימון טבעי וכפית שמן זית. עסי את הפנים והצוואר בעדינות והמתיני עד שתתייבש. לאחר מכן הסירי אותה עם צמר גפן ומים חמים – מעולה לניקוי תאי עור מתים.

  • מסכת הבהרה- מיץ מלימון שלם, רבע כפית מלח, רבע כפית שמן זית, כפית מים. ערבבי את כל החומרים – ומרחי על עור הפנים ל-15 דקות.

פרוסות מלפפון מצוינות לריענון העיניים ולטשטוש מראה עייף, עד שאת ממתינה למסכה שתפעל – הניחי שתי פרוסות מלפפון על עינייך. תוכלי גם לבצע עיסוי פנים עדין באמצעות כריות האצבעות.

כעת הסירי את המסכה עם צמר גפן ומים חמימים, מרחי קרם לחות ותרגישי כמו חדשה.

מגלים עולמות חדשים

גם אם את לומדת באופן קבוע נושאים מסוימים, יש משהו מאד מרגש בלימוד של דברים חדשים שאף פעם לא ידעת. אפשר לקרוא ספר חדש בנושא שתמיד חלמת ללמוד עליו, משהו שלא תתקלי בו סתם כך ביום יום, אולי משהו רוחני? חינוכי? היסטורי? ואולי אפילו טכני...

חשבי מה מעניין אותך, אילו דברים חדשים היית רוצה ללמוד או לדעת, והתחילי להגשים...

בכל מצב, אם לא התחברת לאף אחת מהצעות ההתרעננות, חשבי על משהו שעושה לך טוב (אמבטיה חמה עם שמַנים...?) ופנקי את עצמך. אל תיכנעי לעייפות, אל תחשבי על מה יהיה מחר. את לא תתחרטי!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית