מצוץ מן האצבע: מנפצים את המיתוסים על מוצצים

למרות שהמוצץ נחשב למציל הלאומי – עדיין יש אימהות רבות – בעיקר צעירות, שמרגישות שלתת מוצץ לתינוק – זה במילים אחרות לסתום לו את הפה. גם אתן בדילמה? מורן אבוטבול עושה סדר בעולם המוצצים ושוברת, על הדרך, מיתוסים מדאיגים במיוחד

mame | כיכר השבת |

מה יכול לגרום לאנשים שפויים להתעורר באמצע הלילה ולזחול על הרצפה תוך מישוש מאסיבי של הרצפות? לא מדובר בסוג חדש של הפרעה- אלא בסה"כ בייצור קטנטן וחמקמק שנמצא בסכנת הכחדה יומיומית- המוצץ של הקטן שלכם.

ולמרות שהמוצץ נחשב למציל הלאומי – עדיין יש אימהות רבות – בעיקר צעירות, שמרגישות שלתת מוצץ לתינוק – זה במילים אחרות לסתום לו את הפה.

גם אתן בדילמה? בואו ננסה לעשות קצת סדר בעניינים...

כל תינוק בעולם נולד מצויד ברפלקס המציצה המסייע לו בפעולת היניקה. אך מה לעשות ורוב התינוקות לוקחים את היכולת המופלאה הזאת כמה צעדים קדימה ואם לא יתנו להם תחליף- הם יישארו צמודים לאימא 24 שעות ביממה.

זה ככל הנראה מה שגרם להמצאה הגאונית של המוצץ (ותרשו לי להתערב אתכן שמי שהגה ויזם אותה היה דווקא גבר...)

אז מה גורם להורים לוותר על התענוג ולמנוע מעצמם את השקט התעשייתי שמייצרת פיסת הגומי הזאת? ישנן כמה סיבות....

מוצץ גורם לבעיות אורטודנטיות לשיניים

אולי. קיימים בשוק מוצצים אורטודנטיים המתיימרים למנוע את הפגיעה בחניכיים, נכון שלא באמת אפשר לדעת אם זה נכון, אבל מה שבטוח הוא שאם ילדיכם יחליט לאמץ את אחת מאצבעותיו כתחליף למוצץ- הנזק יהיה גדול וארוך טווח יותר.

לא קל לגמול פעוטות ממוצץ...

נכון, אבל קשה יותר לגמול אותם ממציצת אצבע. זכרו שהשימוש במוצץ נתון לשליטתכם – אך לא ניתן להפריד ילדים מהאצבעות שלהם.

רוצים להרגיל את הילד להירגע מעצמו?

יכול להיות שזה דווקא רעיון טוב, אבל כשנמצאים בחוץ – או באמצע הלילה – יש צורך באמצעי הרגעה מיידי שרק אביזר כמו מוצץ יכול לספק.

לכל בכי יש סיבה!

ללא ספק מוצץ אינו תחליף לאוכל, ניקיון או משחק- אך מוצץ עשוי לפתור בעיות כמו כאב וגירוד חניכיים, בכי שנובע משיעמום, וגם כדי לספק את רפלקס המציצה- ולמנוע ממך להיות כבולה לתינוק למשך שעות הלילה בהם הוא נהנה להיות צמוד אלייך.

מוצץ עלול לגרום לעששת?

זה נכון שתחזוקה לא נכונה של המוצץ עלולה לייצר מקום מרבץ נוח לחיידקים מסוגים שונים. אך אם תקפידו לעקר את המוצץ מידי יום- וזה לא ממש קשה, אין שום סיבה לדאגה.

כך גם בנוגע לעששת- שמירה על היגיינת המוצץ ובנוסף הימנעות מלטבול אותו בשתייה ממותקת וכד', תסייע במניעת התפתחות עששת. מוצץ נקי אינו גורם להתפתחות עששת.

מוצץ עלול לגרום לעיכוב התפתחות שפתית

אולי, אך זו אינה סיבה מספקת לא ליהנות מיתרונותיו של המוצץ. כדאי להתחיל בגמילה מהמוצץ בסביבות גיל שנה – אז ההתפתחות השפתית מתחילה להבשיל. אך מניסיון – אין הכרח כלל שהמוצץ יגרום לעיכוב בדיבור.

מוצץ גורם לבלבול פטמות?

אכן יש שסוברים שמוצץ עלול לגרום לבלבול פטמות לתינוק ולגרום לו קושי בתהליך היניקה, אך אין זו סיבה מספקת לוותר על עזרת המוצץ – ניתן פשוט לדחות את מתן המוצץ לגיל מאוחר יותר, כאשר ההנקה מתבססת ואין חשש שלקיחת המוצץ תהווה מטרד בנוגע להנקה.

מוצץ מסייע במניעת מוות עריסה

נכון. המוצץ יוצר חוצץ בית כלי המיטה לאפו ופיו של התינוק ומאפשר לו מרווח נשימה. כמו כן תרגולת המציצה שמתבצעת באמצעות המוצץ מסייעת בהרחבת דרכי הנשימה וטכניקת הנשימה ולכן היא שומרת מפני מוות בעריסה. גם מחקרים שונים מאששים את העניין.

לפני שאתן מחליטות הוסיף את הפריט הקטן והחיוני הזה למלתחה של הקטנטן ולהתאים לו מוצץ לכל בגד – חשוב לזכור כי כמו בכל דבר בחיים – כדאי להגביל את נתינת המוצץ לזמנים מסוימים כמו ללילה או לזמני יציאה ולא לגרום לילד מצב בו הוא "מתמכר" למוצץ ואינו מוכן להירגע או להסתדר בלעדיו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית