הבחירות בצרפת

ראש העיר התאכזב מהצבעת התושבים והודיע כי יתפטר

ראש העיר אנזן שבצרפת הודיע לתקשורת כי יתפטר מתפקידו בשל הצבעת תושבי עירו לטובת מארין לה פן הימנית הקיצונית. דבריו זכו לחיבוק חם מהתקשורת הצרפתית (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מריון זינדל, פלאש 90)

התקשורת בצרפת מתקשה לשאת את תוצאות הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות בהן עלתה מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן ומועמד המרכז עמנואל מאקרון. הצלחתה של לה פן בניגוד לסקרים רבים עומדת לצנינים בעיני התקשורת הצרפתית שחיבקה בהתלהבות את ראש העיר אנזן, דניאל דלומז שהודיע כי הוא מתכוון להתפטר מתפקידו בשל אכזבתו מהצבעת בני עירו במארין לה פן.

דבריו של ראש העיר התפרסמו בעיתונות הצרפתית, כשבראיון לעיתון המקומי L'Avenir de l'Artois, כינה דלומז את תוצאות הבחירות "אסון", ואמר "ייתכן שאתפטר משום שאני לא רוצה להקדיש את חיי לאידיוטים".

דבריו של דלומז זכו לתגובות ולשיתופים רבים ברשתות החברתיות בצרפת. גולשים רבים שיבחו את תגובתו לניצחון של לה פן בעירו וכתבו בין היתר: "זה יפה", "הוא גיבור היום", "בראבו!", "הוא המודל שלי לחיקוי!", "גאוני". מנגד, תומכיה של מנהיגת הימין הקיצוני קראו לו לממש את איומו ולהתפטר מתפקידו.

דלומז הוא חבר המפלגה הסוציאליסטית בצרפת, המקבילה הקיצונית משמאל מול לה פן הימני, הוא נבחר לראשונה לראש העיר אנזן ב-2008 ונבחר מחדש לתפקיד ב-2014.

לא מדוב בהפתעה גדולה במיודח עבור דלומז, העיר אנזן נמצאת במחוז פה-דה-קאלה שנחשב למעוז של לה פן. לה פן הגיעה ראשונה בסיבוב הראשון בפה-דה-קאלה עם 34 אחוזים מהקולות ואחריה הגיע מועמד השמאל הקיצוני ז'אן-לוק מלנשון עם 19 אחוזים. בעיר אנזן קיבלה מנהיגת הימין הקיצוני 38 אחוזים מהקולות.

כזכור, עמנואל מאקרון הגיע ראשון עם 23 אחוזים מהקולות ומארין לה פן למקום השני עם 21 אחוזים. על פי החוקה הצרפתית שני המובילים מתמודדים בסיבוב השני שייערך בעוד כשבועיים ב-7 במאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר