איך לנצל את שעות אחר הצהריים הארוכות לשיפור ההתפתחות של תינוקך

שעון הקיץ הופך את אחר הצהריים שלנו לארוך ונינוח יותר. כדאי לנצל את התקופה הזו ולשתף את כל בני הבית במשחקים שיועילו לתינוק מבחינה התפתחותית ויעניקו גם לשאר הילדים רגעים של חוויה משותפת ומהנה (בריאות, שיווקי)

לנצל את שעות אחר הצהריים להתפתחות התינוק. סימילאק. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שעות האור הארוכות בצירוף החום העז שגורם לנו להעדיף לבלות עם הילדים בבית הממוזג, הם הזדמנות מצוינת להשקיע בהתפתחותו המוטורית של התינוק שלך ולסייע לו להתפתח ולגדול בצורה טובה.

סימילאק למהדרין, תחליף החלב המתקדם בישראל והיחיד שהוכח מדעית כמקנה התפתחות שכלית דומה לזו של תינוק יונק, מגיש טיפים שיעזרו לך לנצל את ימי הקיץ הארוכים לזמן של הנאה וחוויה עם תינוקך ועם כל המשפחה:

  1. תינוק זקוק למשחקים שמגרים את מוחו ועוזרים לו להתפתח. למשחק אפשר להשתמש בכל דבר: החל במשחק ייעודי שנרכש בחנות וכלה בקופסאות אחסון, כפות עץ וכלים חד-פעמיים. ודאי שהחפצים שמשמשים למשחק בטיחותיים ואינם יכולים לפצוע את התינוק. כדי ליצור עניין וגירוי תני לילדים הגדולים יותר להגיש לו משחקים משלהם שהוא עדיין אינו מכיר.
  2. התינוק הצליח להתקדם על הגחון, לתפוס משחק רחוק או להתרומם לעמידה? דאגי לכך שכל המשפחה תגיב על כך בהתפעלות. גם תינוק קטן מאוד מרגיש את תשומת הלב והמשוב החם והם גורמים לו מוטיבציה להגיע ליכולות חדשות ומורכבות יותר.
  3. המשחק המשותף יעיל בזמן שבו הילדים נינוחים ונהנים לשחק יחד. התחילו לשחק בשעות אחר הצהריים המוקדמות ולא לקראת הערב, אז הילדים עייפים, רעבים ואינם במיטבם. שתפי גם את התינוק במשחק, בארוחת הערב ובהתכוננות לשינה, כך יתרגל לסדר יום בריא ומאוזן.
  4. שתפי את כל הילדים במשחק. השתמשי הרבה בשמותיהם הפרטיים במהלך המשחק כדי להחדיר לקטן את השמות שלהם וליצור ביניהם היכרות קרובה יותר שמבוססת על חוויה.
  5. משחק עם מבוגרים הוא פעילות חשובה מאוד עבור התינוק. תינוקות לפני גיל שנתיים אינם מקיימים אינטראקציה משמעותית עם בני גילם כך שמבחינה התפתחותית עדיף משחק עם מבוגר משמעותי כמו אימא או אח גדול. משחק עם כמה אחים יחד יעזור לתינוק לפתח אינטראקציה עם הסובבים.
  6. מפעם לפעם השאירי גם זמן משחק שמאפשר לילד הנאה מיכולות שהוא כבר רכש. כמה דקות של משחק שכולל הנאה וחוויה בלבד, בפרט עם שאר הילדים, גורם לילד חוויית הצלחה ומשחרר אותו מאוד.
  7. גווני את סוג הפעילויות שאת בוחרת, כמובן בהתאמה לגיל הילד. אתמול שיחקתם בקוביות? היום בחרי בהקראת סיפור ומחר בהדבקת מדבקות. הגיוון יוצר עניין וסקרנות אצל הילד וגורם לו להתקדם בתחומים השונים, ושאר בני הבית נהנים מן הגיוון ומצפים לפעם הבאה.
  8. הדריכי את הילדים כיצד ללמד את התינוק לבצע פעולות חדשות באמצעות הדגמה וחיקוי. השמיעו לו קולות שונים, שירו לו שירי ילדים, הראו לו תנועות ידיים פשוטות כמו מחיאת כפיים או תנועת 'שלום'. הילד יקלוט את הפעולות הללו וינסה לבצע אותן בעצמו והגדולים יותר יחוו סיפוק והנאה.

סימילאק למהדרין הוא הפורמולה למהדרין היחידה שהוכחה כמסייעת להתפתחות קוגנטיבית של תינוקות בשבעה מדדים שונים: מנת משכל (IQ), פיתוח אוצר מילים, מיומנות מנטלית, דיבור והבנת השפה, חדות ראייה, מזג התינוק ומיומנות מוטורית, בזכות ההרכב הייחודי המועשר בכל השלבים בחומצות שומן LC-PUFA מסוג אומגה 3 ו-6. הפורמולה הייחודית של סימילאק למהדרין מגובה במאות מחקרים ומאפשרת לכל אם להיות בטוחה שהיא מעניקה לתינוקה את הטוב ביותר לגדילתו ולהתפתחותו.

בכל שאלה בנושא תזונת תינוקך ולקבלת דוגמיות ניתן לפנות למוקד "צוות המומחים" של סימילאק, הכולל דיאטניות קליניות בטלפון 1800-65-65-01.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר