בגלל חילול השבת

הנציגים החרדים פרשו מהקואליציה בתל אביב

בעקבות הפגיעה בקדושת השבת, הנציגות החרדית פורשת מהקואליציה העירונית בתל אביב. ההחלטה לפרוש הגיעה דרך נציג יהדות התורה, לוברט ובעקבותיו - גם נציג ש"ס פרש (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
רון חולדאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

נציג יהדות התורה בעיריית תל אביב ונפתלי לוברט ובעקבותיו נציג ש"ס נתן אלנתן הודיעו הערב (ב') לראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי על פרישתם המיידית מהקואליציה העירונית, לאור החלטת בג"צ לאפשר פתיחת מרכולים בימי שבת, פסיקה שניתנה בעקבות עתירת עיריית תל אביב וראש העיריה חולדאי.

ההחלטה על פרישתם מהקואליציה העירונית התקבלה בהוראת גדולי ישראל שליט"א של יהדות התורה ולאחר מכן גם בקרב מועצת חכמי התורה של ש"ס, שנמסרה לשר הפנים אריה דרעי (שס) ושר הבריאות יעקב ליצמן (אגודת ישראל), כאות מחאה ציבורי נגד חילול השבת בעיר תל אביב עליו החליטו שופטות בג"צ בשבוע שעבר.

בהודעת הפרישה נימקו נציגי המפלגות החרדיות כי לא יוכלו לקחת חלק בקואליציה שפועלת ביוזמתה להגברת חילולי השבת תוך שינוי לרעה בסטטוס קוו ופגיעה קשה בצביון היהודי ומסורת ישראל.

"שבת קודש הוא יום המנוחה הלאומי. פגיעה בשבת מהווה הפרה ערכית חמורה שאנו לא יכולים להשלים עימה ולא נוכל להמשיך להיות בקואליציה בה העירייה פועלת מיוזמתה להגברת חילולי השבת תוך פגיעה ברורה באלפי העובדים שנדרשים לוותר על שהות עם המשפחה שלהם כדי לעבוד ביום המנוחה" נאמר בהודעת הנציגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר