בשל המתיחות

תדרוך נדיר: 100 סנאטורים זומנו לבית הלבן

הנשיא דונלד טראמפ ייכנס בעוד יומיים תדרוך נדיר וחריג בו הוא יעסוק בנושא המתיחות עם צפון קוריאה בהשתתפות בכירי ממשלו וכל חברי הסנאט שיגיעו לבית הלבן לדיון (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נראה כי טראמפ לוקח ברצינות את נושא המתיחות מול צפון קוריאה והוא מכנס בעוד יומיים תדרוך נדיר ומיוחד בבית הלבן בהשתתפות בכירי ממשלו וכל חברי הסנאט. הערב (ב') אמר טראמפ בפגישה עם שגרירים של מועצת הביטחון כי מועצת הביטחון של האו"ם חייבת להיערך להטלת סנקציות חדשות על צפון קוריאה. לדבריו, במשך עשרות שנים התעלמו כולם מהאיום הצפון קוריאני, וטען כי זו בעיה גדולה שיש לפתור אותה סוף סוף.

כל 100 הסנאטורים התבקשו לבוא לתדרוך. ישתתפו בו מזכיר המדינה רקס טילרסון, שר ההגנה ג'יימס מאטיס, מנהל המודיעין הלאומי דן קוטס וראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב גנרל ג'וזף דנפורד. התדרוך ייערך בשעה 22:00 שעון ישראל.

מדובר בהחלטה לא שגרתית בעליל שכן בדרך כלל לא מזמנים את כל מאת חברי הסנאט לבית הלבן אלא עורכים את הדיון בבניין הקונגרס עצמו. על פי הדיווחים מוושינגטון, גורמים בבית הנבחרים האמריקני אמרו כי הם והבית הלבן פועלים כעת לקבוע מועד לתדרוך דומה שייערך גם לחברי בית הנבחרים.

בפגישה עם השגרירים במועצת הביטחון אמר טראמפ כי "הסטטוס קוו בצפון קוריאה בלתי מתקבל על הדעת".

"מועצת הביטחון חייבת להיות מוכנה להטיל סנקציות נוספות וקשות יותר כעונש על תוכנית הגרעין ותוכנית הטילים הבליסטיים של צפון קוריאה. זה איום אמיתי לעולם – אם אנחנו רוצים לדבר על זה או לא. צפון קוריאה היא בעיה עולמית גדולה וזו בעיה שאנחנו חייבים לפתור סוף סוף. אנשים עוצמים את עיניהם עשרות שנים ועכשיו הזמן לפתור את הבעיה סוף סוף", אמר טראמפ, "אנשים עצמו את עיניהם במשך עשורים, ועכשיו הזמן לפתור את הבעיה".

נשיא ארצות הברית הטרי יחסית, התייחס גם לאזלת היד של מועצת הביטחון בעניין מלחמת האזרחים בסוריה והשימוש בנשק כימי: "המועצה נכשלה החודש בתגובה לשימוש של סוריה בנשק כימי - אכזבה גדולה. הייתי מאוכזב מזה מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר