זעם במשטרה

דו"ח: בתי המשפט מקלים על עברייני תנועה

דו"ח מיוחד של אגף המחקר של המשטרה חושף כי בתי המשפט מקלים מאד גם מול עברייני התנועה הקשים. רוב רובם של המקרים מסתיימים ללא מאסר בפועל (רכב, משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

קיבלתם דו"ח? כדאי לכם ללכת דווקא לבית המשפט. על פי דו"ח שהכינה המשטרה הכולל ניתוח של יותר מ-65 אלף גזרי דין, שניתנו בשנים 2016-2015 בגין כתבי אישום על עבירות תנועה חמורות, בתי המשפט מקלים על עברייני התנועה.

על פי הממצאים, מאסר בפועל ניתן רק ל-54% מהנהגים שנהגו בפסילה, ובשאר העבירות החמורות כמו נסיעה ללא רישיון ועבירת נסיעה באור אדום השיעור הזה קטן בהרבה.

הדו"ח שהוכן בחודשיים האחרונים על ידי יחידת המחקר של המשטרה על לא פחות מ-65 אלף תיקים של עברייני תנועה שהוגשו נגדם כתבי אישום בעבירות תנועה חמורות והועמדו לדין חושף את הממצאים שמרתיחים את צמרת המשטרה.

כך לדוגמה בנהיגה בזמן פסילה: במשטרה מצאו 939 גזרי דין שהתייחסו לאנשים שהועמדו לדין לאחר שנתפסו על ידי המשטרה נוהגים ברכב לאחר שרישיונם כבר נשלל בבית־משפט על עבירה אחרת. מהנתונים האלה עולה כי 54% מהם קיבלו מאסר בפועל, 37% מאסר על תנאי. 7% מהמקרים הסתיימו בפסילה בפועל.

בעבירת נהיגה ללא רישיון נהיגה: 6,088 גזרי דין נבחנו. כאן הענישה מגוחכת יותר - 48% הסתיימו רק בפסילה בפועל, 39 אחוז הסתיימו במאסר על תנאי ורק 5% הסתיימו במאסר בפועל.

בקטגוריית נהיגה בשכרות נדגמו 6,762 תיקים. 59% הסתיימו בפסילה בפועל, 36 אחוז הסתיימו במאסר על תנאי, ומאסר בפועל נגזר רק על 5%. בעבירות מהירות שמחייבות העמדה לדין נדגמו 41,899 גזרי דין. מתוכם 52% הסתיימו בפסילה על תנאי ו-27% בפסילה בפועל. רק ב־0.1% מהמקרים הסתיים גזר הדין בשליחת הנאשם למאסר בפועל.

השר גלעד ארדן שיזם את הבדיקה וקיים דיון בנושא אמר בנוגע לממצאים: "המשטרה משקיעה מאות מיליוני שקלים בהגברת האכיפה בכבישים ובהכפלת מספר ניידות אגף התנועה. אני מצפה משופטי התעבורה לתרגם את חומרת העבירה וסיכון חיי האזרחים לעונשים קשים עד כדי מאסרים בפועל. בלתי נתפס שכה מעט נהגים שעוברים פעמים רבות באור אדום, או נוהגים מבלי שיש להם רישיון, מקבלים מאסר בפועל".

מהנהלת בתי המשפט נמסר: "נושא השאילתא לא התקבל במערכת בתי המשפט ואינו מוכר לה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר