המתיחות נמשכת

צפון קוריאה ערכה תרגיל צבאי נרחב

הרודן הצפון קוריאני, קים ג'ונג און, מסרב להתייחס לאזהרות המערב והנשיא טראמפ וממשיך להתנהג בצורה מאיימת צבאית תוך התעלמות מהאופציה הצבאית שמרחפת (בעולם)

הגבול בין צפון קוריאה לשכנתה דרום קוריאה (צילום: שאטרסטוק)

בפיונגיאנג ממש מתאמצים כדי להראות לטראמפ שהם לא "סופרים" אותו. סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית דיווחה הלילה (שלישי) כי צפון קוריאה ערכה תרגיל צבאי ענק במזרח המדינה שכלל ירי ארטילרי מסיבי. לפי הדיווח, הדיקטטור קים ג'ונג און פיקח בעצמו על התרגיל.

לפי סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ", הצבא הצפון קוריאני ערך את התרגיל במסגרת ציון יום ייסוד הצבא של המדינה המבודדת. "הצבא שלנו מוכן לשים סוף לרמאות והסחיטה הגרעינית ההיסטורית של ארה"ב", נכתב במאמר המערכת של עיתון בצפון קוריאה. "אין גבול לכוח האדיר של צפון קוריאה בדמות ציוד צבאי מתקדם".

התרגיל נערך ברקע ועל אף זימונם החריג והנדיר של כל 100 חברי הסנאט להשתתף מחר בתדרוך בבית הלבן בצל האיום הצפון קוריאני דבר שכמעט ולא קרה בעבר, שכן בדרך כלל דיונים כאלה נערכים בבניין הסנאט. בדיון ישתתפו גם מזכיר המדינה רקס טילרסון, שר ההגנה ג'יימס מאטיס, מנהל המודיעין הלאומי דן קוטס וראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב גנרל ג'וזף דנפורד.

אמש אמר טראמפ במפגש עם שגרירים במועצת הביטחון כי מועצת הביטחון של האו"ם חייבת להיערך להטלת סנקציות חדשות על צפון קוריאה. הוא אמר כי במשך עשרות שנים הייתה התעלמות מהאיום הצפון קוריאני, וטען כי זו בעיה גדולה שיש לפתור אותה סוף סוף.

טראמפ אמר במפגש כי "הסטטוס קוו בצפון קוריאה בלתי מתקבל על הדעת", והוסיף כי "מועצת הביטחון חייבת להיות מוכנה להטיל סנקציות נוספות וקשות יותר כעונש על תוכנית הגרעין ותוכנית הטילים הבליסטיים של צפון קוריאה. זה איום אמיתי לעולם – אם אנחנו רוצים לדבר על זה או לא. צפון קוריאה היא בעיה עולמית גדולה וזו בעיה שאנחנו חייבים לפתור סוף סוף. אנשים עצמו את עיניהם עשרות שנים ועכשיו הזמן לפתור את הבעיה", אמר טראמפ.

הנשיא האמריקני שיגר בתקופה האחרונה כוחות צבאיים רבים לאזור צפון קוריאה ובכך שידר כי האופציה הצבאית נמצאת על השולחן מבחינתו אך בינתיים הצפון קוריאנים ממשיכים בניסויי הטילים ארוכי הטווח ובניסויי הגרעין שברשותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר