הצהרה חמורה

ועידת פסיכיאטרים בארה"ב סיכמה: הנשיא טראמפ חולה נפש

על הרבה פחות מכך מתאים לדונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, להגיש תביעת דיבה: ההצהרה של מספר פסיכיאטרים אודות מחלות נפש בהן הוא לוקה נמסרה בתום וועידה מקצועית (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נשיא ארצות הברית (צילום: Shutterstock)

וועידת פסיכיאטרים שהתכנסה בימים האחרונים באוניברסיטת ייל שבקונטיקט בארה"ב, מסרה הצהרה חמורה: "הנשיא דונלד טראמפ לוקה במחלת נפש מסוכנת ואינו כשיר להוביל את ארצות הברית".

עוד נטען בהרצאות פתוחות שנשמעו בפני באי הוועידה כי "טראמפ סובל מהזיות ומפרנויה". לדברי הפסיכיאטר פרופ' ג'ון גרטנר מבית הספר לרפואה באוניברסיטת ג'והנס הופקינס, "זו חובתנו המקצועית להזהיר את הציבור בארה"ב מפני מחלת הנפש המסוכנת של הנשיא והנזקים שעלול מצבו הנפשי לגרום לארה"ב".

מחלת הפרנויה היא כידוע מצב פסיכוטי, המלווה בחרדה ומחשבות שווא שבהן האדם חש כי הוא נרדף, בזמן שאין לכך כל ביסוס במציאות. משמעותו של ה'נרקיסיזם' היא אהבה עצמית - מונח שבדרך כלל כולל בתוכו גם את תכונות היהירות, שחצנות או אנוכיות.

כזכור, כבר לפני כחודשיים הועלו הערכות על מצב בריאותו הנפשי של טראמפ, במכתב גלוי שפרסם ארגון 'החובה להזהיר'. במכתב נטען, כי נשיא ארה"ב נוהג לעוות את המציאות כדי לתקוף את כל מי שמנסה להמעיט בערכו להתאים את המציאות לאמונתו בדבר "גדלותו המיוחדת".

דובר מטעם אוניברסיטת ייל מסר: הדברים שהושמעו בוועידה אינם מייצגים את עמדת האוניברסיטה. הם ככל הנראה נובעים מכך שבין המארגנים מצויים אישים שאינם מרוצים מתוצאות הבחירות האחרונות לנשיאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר