חשדות לשחיתות

פשיטה ומעצרים בראשון לציון ובמועצה מקומית בשומרון

חוקרי להב 433 פשטו הבוקר על מועצה מקומית בשומרון ועכבו את ראש המועצה וגורמים נוספים לחקירה • במקביל בראשון לציון נעצרו 10 חשודים - עובדי עירייה וחברי עמותות דתיות בעיר (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט בניסן תשע"ז | 25.04.17
מעצר. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חוקרי להב 433 פשטו הבוקר (שלישי) על מועצה מקומית בשומרון, עכבו מספר גורמים לחקירה, בהם ראש המועצה המקומית, בחשד לעבירות שחיתות וטוהר המידות. חוקרי המשטרה מבצעים במשרדים חיפושים ומחרימים מסמכים.

מהמשטרה נמסר כי היא עכבה לחקירה ראש מועצה מקומית וסגנו לשעבר בחשד לעבירות שוחד בחירות. "יחידה ארצית של משטרת ישראל עכבה הבוקר, בתום חקירה סמויה בת מספר חודשים, שלושה חשודים תושבי ישוב בשומרון נושאי תפקידים בכירים בעיר, בחשד לעבירות שוחד בחירות, עבירות מרמה והפרת אמונים ועוד.

"עפ"י החשד, החשוד המרכזי שיחד את ראשי קהילת חב"ד בעיר תמורת תמיכתם במערכת הבחירות שנערכה בשנת 2013 ובנוסף חשוד בקבלת שוחד מקבלנים תמורת קידום עסקיהם בתחומי התכנון והבניה בעיר".

עוד נמסר כי "עם המעבר של החקירה הסמויה הבוקר לשלב הגלוי, עכבה היחידה החוקרת הבוקר את שלושת החשודים המרכזיים, אשר הובאו אל משרדי היחידה החוקרת לצד ביצוע חיפוש במשרדי המועצה ובבתיהם, על מנת לתפוס מסמכים הקושרים אותם לעבירות המיוחסות".

מקורבי ראש המועצה המקומית מגיבים כי "מדובר באדם שפלש לשטחים בעמנואל בצורה לא חוקית, והגיש עשרות תלונות במשטרה לאחר שראש המועצה הורה לפנות אותו מהשטח. ההר יוליד עכבר. האשמה על מתן זכות שימוש ללימוד תורה במתנ"ס עירוני היא שקר, היות והמסמך שפורסם הוא מזוייף, ועובדה היא שחב"ד לא נכנסו ללמוד במתנ"ס העירוני".

במקביל פשטו חוקרים נוספים על עיריית ראשון לציון ועצרו עשרה עובדים בעירייה וחברי עמותות דתיות בעיר בחשד לעבירות שחיתות.

לפי הדיווח ב-ynet, המשטרה חושדת כי עובדי העירייה הוציאו כמיליון שקלים במרמה לטובת מוסדות בעיר. לפחות נבחר ציבור אחד מעורב בפרשה. על פי חשד המשטרה, גורמים בקהילה הדתית בעיר קיבלו תקציבים שלא כדין על אירועים שכלל לא התקיימו אך דווחו לעירייה.

במשטרה אומרים כי 10 חשודים עוכבו הבוקר, בחשד להוצאת מאות אלפי שקלים מעירית ראשון לציון במרמה. "יחידה ארצית במשטרת ישראל, עכבה הבוקר לחקירה עשרה חשודים, נושאי משרות ציבוריות בעיריית ראשל"צ וחברי עמותות דתיות בעיר, המעורבים עפ"י החשד בעבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד.

"מדובר בפרשיה שעברה הבוקר לשלב הגלוי, בתום חקירה סמויה שנערכה למעלה משנה, במסגרתה נחקר חשד כי מספר עובדי עירייה, חברי מועצת העיר וחברי עמותות בעיר ראשל"צ חברו יחדיו לשם הוצאת כספים במרמה מהעיריה, ע"י "המצאת אירועים" שנערכו לכאורה בעיר ע"י העמותות ובקשת תשלום עבורם, מבלי שנערכו או שהיקפם ועלותם "נופחו" מבחינת דרישת התשלום".

עוד נמסר מהמשטרה כי "חקירה מאומצת העלתה חשד כי חברי עמותות הגישו לאגף התקציבים בעיריית ראשל"צ , הזמנות וקבלות עבור אירועים שנערכו לכאורה על ידם, או לחילופין נערכו במתכונת מצומצמת אך דווחו כאירועים רבי משתתפים עם עלויות גבוהות מן הקיים, המסתכמות במאות אלפי ש"ח לאורך השנים האחרונות, ובכלל זה אירועים עבור הציבור הדתי, דוגמת סדרת שיעורי דת במתנ"סים, הפקת אירועים כגון הכנסת ספר תורה, שמחת בית השואבה ועוד".

במשטרה מוסיפים כי "מדובר בפרשיה נוספת הנחקרת במשטרה ומצטרפת לשורה של פרשיות שנחשפו לאחרונה, המעלות חשדות פליליים כנגד נושאי משרות ציבוריות בכירות ברשויות המקומיות, בדגש על חשיפת עבירות הונאה, מרמה ובצע כסף, הפוגעות במישרין בציבור כולו לצד פגיעה בטוהר המידות. החקירה בעיצומה וככל שיידרשו הארכות מעצר"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר