יורד נמוך

דחיית התאגיד אושרה; גילאון: "ביבי, אחי, זוגתך פסיכולוגית, תפנה אליה"

דחיית שידורי תאגיד השיגור החדש אושרה היום בקריאה ראשונה בכנסת, ובדיון נשמעו אמירות חריפות כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוביל את המהלך (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפגנה בעד התאגיד (צילום: Ben Kelmer/Flash90)

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (שלישי) בקריאה ראשונה את דחיית שידורי תאגיד השידור הציבורי הישראלי לי"ט אייר, ברוב של 44 ח"כים שתמכו ו-33 התנגדו.

השר יריב לוין (הליכוד) אמר בשם הממשלה כי "כשאני מסתכל על רשימת האנשים שהצביעו בשעתו נגד הקמת התאגיד, אני לא מצליח להבין את עומק הזעקה עכשיו. מי שהצביע אז כנגד ההצעה צדק. אני אמרתי אז מעל הבמה הזו כשהייתי יו"ר הקואליציה ולצערי דעתי אז לא התקבלה וכבר אז חשבתי שרבים הליקויים בחוק ורבות בו השגיאות. אפשר לבדוק בפרוטוקולים.

"לפעמים צריך לדעת להגיד טעינו, עשינו משהו שבדיעבד לא היה נכון וצדקו אלה שטענו אחרת. אנחנו עושים היום צעד טכני שלא משנה מהותית אבל הוא הכרחי כדי שנוכל לתקן את החוק ולהביא הסדר יותר טוב. גם מה שאנחנו מביאים עכשיו הוא לא מושלם אבל הוא ללא ספק טוב יותר מהמצב הקיים. הוא מהווה פשרה וכדרכן של פשרות הן לא מושלמות".

במהלך הדיון, פנה יו"ר סיעת מרצ ח"כ אילן גילאון לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר לו: "ביבי, אחי, זוגתך לחיים שתחיה פסיכולוגית, תפנה אליה, אתה כנראה זקוק לעזרה, ואתה הרי ידוע כמי שאוהב להיעזר בבני משפחה".

שרה נתניהו מעירה את בעלה לאחר שנמנם בטקס. ארכיון (צילום: RR מדיה)

"הקומיסר נתניהו רואה את עצמו כצנזור, העורך, המגיש והצלם", המשיך גילאון ותקף. ח"כ יואב קיש (ליכוד) יו"ר ועדת הכנסת אמר בדיון, כי "מסגרת הזמנים אינה מאפשרת התארגנות מערכתית תקינה ועל כן אפעל לדחייה של שבועיים נוספים. הדחייה תקל על ההיערכות של תאגיד החדשות לפתיחת השידורים" - כך שהן יתחילו ב-1.6 במקום ב-15.5.

הדחייה שכאמור כבר אושרה היום צפויה לעבור לדיון בוועדה מיוחדת בראשות יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד), במטרה להכין את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית שתתקיים ככל הנראה מחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר