חילול השם באשדוד

'גרודנא' מציגה: תגרה אלימה בבית המדרש

סאגת המריבה הפנימית בתוך 'הפלג הירושלמי' סביב ישיבת גרודנא באשדוד מסרבת לגווע. הבוקר הוזעקה משטרה לבית מדרש בו התפתחה תגרה אלימה בין הצדדים. תיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

על רקע הדיווח וההקלטות שנחשפו בסוף השבוע האחרון ב"כיכר השבת" על המאבקים הפנימיים בין הפלגים השונים בגרודנא, מגיע היום תיעוד חדש שמציג עלייה משמעותית במאבק על בית הכנסת של אנשי הפלג הירושלמי באשדוד. במסגרת המאבק בין הצדדים הניצים, הוזעקו לבית המדרש שוטרים שהצליחו להרגיע את הרוחות. לבינתיים.

מתברר כי לקראת בין הזמנים הנוכחי העלו אנשי הרב שמידע ("שמידעסטים") בהנהגת הרב אברהם כהן דרישה כי יינתן להם למסור שיעור במקום מידי בוקר - זאת כשבמקום מתקיים באותה שעה סדר לימוד. מנגד, הגבאים המזוהים עם הפלג השני טוענים כי "מעולם לא התקיים שיעור בהיכל בית הכנסת בזמן שיש בו לומדים", והאשימו כי הדרישה "באה במטרה חוזרת ונשנית להשתלט על בית הכנסת", מה שלדבריהם לא ייצלח.

הבוקר, הגיעה קבוצת אברכים ותלמידי ישיבות מאנשי הרב שמידע, והחלה למסור שיעור בתוך בית המדרש, לטענת הפלג השני - תוך הפרעה לכלל הלומדים. בתגובה, הודיע הגבאי ומקים בית הכנסת כי "אין למסור שיעורים בבית המדרש", ודרש מהקבוצה לעזוב בטענה כי "זה מפריע ללומדים הרבים במקום". לדברי הנוכחים, בשלב זה החלה התלהמות והתרחשות אלימה במהלכה הגבאי נחבל ונפצע קלות.

כוחות משטרה שהגיעו להיכל בית המדרש ניסו לפשר בין הצדדים והוציאו את הגבאי, כאשר זה, לטענת נוכחים במקום, הציג לשוטרים מסמכים המעידים על בעלות במקום. שוטר שנכנס שוב לבית המדרש הוציא ממנו את מוסר השיעור הנמנה על פלג ה"שמידעיסטים".

הגבאי הודיע כי הוא מסכים שימסרו שיעור בחדר צדדי, אולם לא בהיכל המרכזי בו לומדים עשרות אברכים ומתקיימות מספר ישיבות בין הזמנים לבחורים ואברכים. מנגד, הפלג השני סירב להגיע לפשרה, ורק לאחר התערבות המשטרה שב השקט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר