"לא נשתוק שוב בפני הרשע"

דונלד טראמפ: "זו שבועתי - תמיד אעמוד לצד העם היהודי"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשא נאום מיוחד בגבעת הקפיטול והתחייב לניצולים: "זו שבועתי - תמיד אעמוד עם העם היהודי. לעולם לא נשתוק שוב בפני הרשע". צפו בנאום המלא (אקטואליה)

(צילום: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם הערב בעצרת מיוחדת בגבעת הקפיטול, והתחייב לעמוד תמיד לצד העם היהודי: "זו שבועתי לכם - כנשיא ארה"ב - תמיד אעמוד עם העם היהודי. תמיד אעמוד עם ידידתנו ובעלת בריתנו, מדינת ישראל".

"מדינת ישראל היא אנדרטה נצחית לעוצמתו של העם היהודי, התקווה העזה שבערה בלבם של המדוכאים מתמלאת עתה בנשימת החיים, ומגן הדוד מתנוסס מעל אומה גדולה שקמה מן המדבר" אמר טראמפ, "אנחנו כאן היום כדי להבטיח שהאנושות לעולם לא תשכח את הטבח של הנאצים. אלו שמכחישים את השואה משתפים פעולה עם הרוע הנוראי הזה. אנחנו לא נשתוק. פשוט לא. לעולם לא נהיה שקטים מול הרוע הזה".

"אני מתרגש מאוד לעמוד לצד אנשים ששרדו את השעה האפלה ביותר של ההיסטוריה, ונוכחותכם החשובה הופכת את המקום הזה לכנס מקודש. היום אנחנו זוכרים את ששת מיליון הגברים, הנשים והילדים. נזכור את הניצולים שראו יותר ממה שאנחנו יכולים לדמיין".

בהמשך נאומו פנו טראמפ לניצולי השואה שהיו בקהל ואמר: "הייתם עדים לרשעות ומה שראיתם - הוא מעבר לכל תיאור. רבים ראו את משפחתם נרצחת. רעב ועינויים. ראיתם ניסיון מאורגן להשמיד עם שלם. שרדתם את מחנות המוות בכדי לספר את הסיפור. למרות הכאב הגדול שלכם אתם מאמינים באמירתו של אלי ויזל - למען המתים והחיים עלינו לתת עדות".

אפילו היום, יש מי שמבקשים לשכוח את העבר. יש כאלה המלאים בכל כך הרבה שנאה שהם רוצים למחוק את השואה מההיסטוריה. מכחישי השואה שותפים לרשעות הנוראה. לעולם לא נשתוק שוב בפני הרשע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר