האזינו לראיון המלא

רב המשטרה על "הפלג": "יש להם זכות להפגין"

רב המשטרה התייחס גם לביקורת שנמתחה עליו בעקבות חילולי השבת הצפויים בל"ג בעומר הקרוב במירון, ואמר כי ייתכן וחסידות בויאן תדחה את ההדלקה המרכזית שלה (בארץ)

הפגנה של הפלג לצד ברכיהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 ומוטי קמחי - ynet)

רב המשטרה נצ"מ רמי ברכיהו העניק הערב (שלישי) ראיון ראשון לתקשורת החרדית והגיב לביקורת שנמתחה נגדו בכל הקשור לחילולי השבת בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון.

בראיון למהדורה המרכזית עם אבי מימרן ברדיו 'קול חי' אמר ברכיהו: "אין מנוס מחילולי שבת במירון בל"ג בעומר - רק אם ידחו את כל ההילולה וההדלקות ליום ראשון. חילולי השבת שיהיו נועדו לשמירה על נפשות האלפים, יש סכנות בטיחותיות וביטחוניות. לא ניתן להפעיל את כל מערך האבטחה ע"י שוטרים שאינם יהודיים. שוטרים שומרי שבת יוכלו להגיע למירון ביום שישי ולקבל אש"ל עד לתחילת המשמרת".

ברכיהו דחה את הביקורת שהופנתה כלפי חסידות בויאן שבחרה שלא לדחות את ההדלקה המרכזית ליום ראשון ואמר: "זה לא קשור לבאיאן, ושלא יפילו עליהם את כל הסיפור. זה קשור לעצם עלייתם של עשרות אלפי איש, אני בקשר עם רבנים מכל החוגים, כולל בחסידות באיאן שאולי ידחו את ההדלקה שלהם לשעה אחת בלילה".

באשר לקיום ההפגנות המתמשכות של הפלג הירושלמי אמר ברכיהו: "יש זכות לכל קבוצה להפגין, זו זכות דמוקרטית. אני רק אומר לכולם, מי שעושה דברים בתיאום ושיתוף פעולה עם המשטרה, יוצא מרווח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר