למרות הסערה

שר החוץ הגרמני נפגש עם שוברים שתיקה

השר זיגמר גבריאל העדיף לוותר על פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לטובת הפגישה עם ארגוני השמאל הקיצוני ואף סירב לענות לשיחת הטלפון של נתניהו (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנשיא עם השר הנעלב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל שפגישתו עם ראש הממשלה נתניהו בוטלה בשל רצונו להיפגש עם אנשי 'שוברים שתיקה' ו'בצלם', לא וויתר על העניין ונפגש אתמול (שלישי) עם אנשי ארגוני השמאל הקיצוני אך ללא נוכחות תקשורת וללא הודעות לתקשורת.

גבריאל שנעלב מהחלטת ראש הממשלה לבטל את הפגישה בשניה האחרונה אף סירב לענות לשיחת טלפון ממנו.

בארגוני השמאל נהנו מאור הזרקורים התקשורתי שהיה לפגישה שבדרך כלל לא זוכה לחשיבות רבה מידי והם תקפו את נתניהו על החלטתו.

ב"שפיגל" הגרמני, כינו את ביטול הפגישה "השפלה דיפלומטית", ניסו לנתח מדוע נקט נתניהו בצעד זה. הם ציינו כי גבריאל פגש את נתניהו כמה פעמים בעבר, ולמרות חילוקי הדעות מרבית הפגישות התקיימו באווירה מחויכת - והשניים אף עישנו סיגר ביחד.

בעיתון הגרמני ציינו כי קיימת אפשרות שמדובר בנקמה של נתניהו, לאחר שהקנצלרית אנגלה מרקל ביטלה מפגש שתוכנן לחודש הבא בין הממשלות של המדינות, כשהיא מסבירה זאת בקשיים שנובעים מלוחות זמנים.

בניגוד לדעת התקשורת, רבים מהמגיבים בגרמניה דווקא הבינו את החלטתו של נתניהו ואמרו כי הגיוני שראש הממשלה יסרב לפגוש שר שניפגש עם ארגונים החותרים תחת המדינה במימון זר.

מוקדם יותר אתמול גבריאל אמר לכתבים בישראל: "זה פשוט בלתי נתפס. תארו לעצמכם שהיינו מזמינים את נתניהו לגרמניה והוא היה רוצה לפגוש ארגונים חוץ-ממשלתיים שמבקרים את פעילות הממשלה ואנחנו היינו אומרים - 'אם תעשה זאת, נבטל את הביקור שלך'. אנשים היו אומרים שהשתגענו".

שר החוץ הגרמני סירב להתייחס לספקולציה כי מדובר בנקמה על ביטול הפגישה של מרקל עם ממשלת ישראל.

מדובר בתקדים חדש שכן גם ראש הממשלה הבריטי ג'ונסון, נפגש בעת ביקורו בישראל עם ארגוני השמאל ללא שנשמעה מחאה אך ייתכן מאד וניצחונו של טראמפ בבחירות ועמידתו האיתנה לצידה של ישראל מחזק את מוכנותה לעמוד על שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר