ויקיטריביון

הויקיפדיה של החדשות: מיזם חדשותי חדש

מקים הויקיפדיה יוצא במיזם המונים חדש, שיעניק לקוראים אפשרות לקרוא או להוסיף באמצעות מנוי בתשלום חדשות לאתר החדש שייערך באמצעות עיתונאים מקצועיים (דיגיטל)

היזם, ג'ימי וויילס (צילום: ויקיטריביון)

מייסד מיזם ה"ויקיפדיה" המצליח, ג'ימי וויילס, יוצא עם רעיון חדש - "ויקיטריביון", אתר חדשותי שיתופי, שיופעל תוך שיתוף פעולה בין עיתונאים מקצועיים לבין הציבור הרחב שיוכל להעלות תכנים וידיעות לאתר.

אתר החדשות אמור לייצר תכנים שוטפים - בדומה לויקיפדיה, תוך סיוע של קהילת קוראים-עורכים, שיעבדו במתכונת התנדבותית על על ייצור ופרסום סיפורים עיתונאיים. התחזוק השוטף של האתר כמו גם מימון אנשי מקצוע שיעבדו בו (כרגע מדובר בעשרה עיתונאים מקצועיים שיגוייסו לעבוד בפרויקט) - יתקיים באמצעות מימון המונים.

האתר יספק סיפורים חדשותיים במגוון תחומים - החל מפוליטיקה אמריקנית ועד למדע וטכנולוגיה. המיזם שם לו למטרה להדגיש את חשיבותן של עובדות וראיות, ככלי יעיל למלחמה ב"פייק ניוז" ולהגברת המודעות הציבורית לצריכה ביקורתית ומיודעת של תוכן חדשותי. כך למשל, קוראים יקבלו גישה קלה ונוחה למקורות שהיוו את הבסיס לכל כתבה חדשותית, והאתר יציע לקוראים תכנים כמו תמלולי ריאיונות והקלטות.

בהשקת המיזם אמר וויילס כי מדובר ב"אתר שייצר חדשות על ידי הציבור, עבור הציבור". בריאיון למגזין The Verge הוסיף כי מדובר בפרויקט שמתבשל אצלו כבר זמן רב, "אבל הדברים התגבשו לגמרי בתקופה שאחרי ברקזיט ואחרי בחירתו של דונלד טראמפ. יש תחושה שדברים השתבשו לחלוטין, האיכות של תכנים תקשורתיים נמצאת בדעיכה בכל מיני אזורים, ויש רצון אמיתי מצד הציבור לקבל תכנים אמינים וראויים יותר".

היבט נוסף של המיזם, כרוך לדברי היזם במלחמה בתופעת ה"קליקבייט" - מלכודות הקליקים. לטענת וויילס, "המאבק על תשומת הלב של הציבור ברשת, הוא זה שמכתיב בסופו של דבר את אופי התוכן העיתונאי באתרי חדשות רבים - מלבד אלה שנסמכים לא על מפרסמים, אלא על ציבור קוראים שמשלם כסף". לכן, הוא מצהיר כי ה"ויקיטריביון" לא יכיל פרסומות משום סוג, וכי הוא לא יפעיל חומת תשלום עבור הקוראים. לצד זאת, קוראים יוכלו לשלם עבור מנוי חודשי בסך 15 דולרים, עבור האפשרות להציע נושאים לסיקור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר