ה'וועד' שמסעיר את כפר חב"ד

הרב אשכנזי תוקף: "קבוצת עסקנים מחרחרים ריב בכפר"

רבו של כפר חב"ד, הרב מאיר אשכנזי, מגיב לניסיון להגביל את כוחו בהקמת 'ועד רוחני', חושף את מה שהתרחש מאחורי הקלעים ותוקף את העסקנים שמנסים להחליש את כוחו • המכתב המלא (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אשכנזי וההברה שהוציא (צילום: שניאור שיף)

רבו של כפר חב"ד, הרב מאיר אשכנזי, זועם על הפרסום הבוקר (רביעי) של הקמת 'ועד רוחני', שנועד לצמצם את סמכויותיו, וטוען כי הוא יזם הקמת גוף שכזה בהסכמה לפני שנה, מהלך שלא יצא אל הפועל, אולם כעת גורמים אינטרסנטים, מחרחרי ריב, מבקשים להקים אותו כנגדו.

במכתב הבהרה מיוחד שהוציא, כותב הרב אשכנזי כי "במענה לפניות רבות אליי הבוקר אודות הפרסומים על עסקנים בכפר חב"ד העוסקים בהקמת גוף שייקרא 'ועד רוחני' - הנני להבהיר", הרי שהוא עסק בנושא עוד בימי ספירת העומר בשנה שעברה ובחר למעלה ממניין אנשים נציגים מקובלים מבתי הכנסת בכפר שהסכימו לשאת בעול חיזוק הרוחניות.

אלא שלדברי הרב אשכנזי באותו הזמן פנה אליו הרה"ח רבי סלמן גופין וביקש להמתין עם הקמת הוועד לשעת כושר טובה יותר, "ולכן עצרתי את המהלך", הוא כותב ומוסיף כי "מובן שזכותי וחובתי לסיים את הקמתו".

בשלב זה פותח הרב במתקפה חזיתית וכותב: "כידוע, קבוצה קטנה של עסקנים בכפר חב"ד שמונעת מאינטרסים כספיים ואחרים הנוגדים את טובת הציבור - איננה נותנת מנוחה בכפר כבר תקופה ארוכה ביותר, ומחרחרת ריב פעם אחר פעם! אותם עסקנים מנסים כעת 'לכפות' מהלך של הקמת גוף כזה בלי כל תיאום איתי - לא בבחירת החברים שיהיו בו, לא בדרך התנהלותו, ולא בסמכויות או בתחומים שהגוף יעסוק בהם. זאת, למרות הוראות הרבי שהמרא דאתרא הוא העומד בראש הוועד הרוחני".

הרב אשכנזי מוסיף ותוקף: "אדם שהעז לפעול באופן של גזלה והשגת גבול בערב פסח האחרון - ומתיימר בחוצפתו לקרוא לעצמו 'מורה צדק בכפר חב"ד' - מתכבד גם הוא להופיע ברשימת ה'נבחרים' המבקשים 'לחזק את הרוחניות בכפר'".

"מובן, שמטרת אותם עסקנים איננה טובת כפר חב"ד או קיום הוראת הרבי, כי אם החלשת כוח המרא הדאתרא, כדי שהם יוכלו להמשיך לדאוג לאינטרסים שלהם בלא הפרעה", מאשים הרב אשכנזי.

הרב אשכנזי מוסיף וכותב כי "בניגוד לפרסומים, הרה"ח רבי זלמן גופין שהוא מחנך של תמימים, אינו יכול להוביל או להיות שותף למהלך נגד המרא דאתרא".

"כמה וכמה אנשים ששמותיהם הופיעו ברשימה שפורסמה - והספיקו לשוחח עמי הבוקר, הביעו בפניי שאט נפש מהמהלך, והתנצלו מעומק ליבם על שרבוב שמם", מציין הרב אשכנזי במכתב ההבהרה.

לסיום הוא כותב כי "הנני מודע לכאב ולכעס של רבים מאוד מתושבי הכפר על אותם מחרחרי ריב מעטים ביותר שאינתם נותנים מנוחה, אך בעמדנו בימי ספירת העומר בהם אנו מצווים באופן מיוחד לנהוג כבוד זה בזה, הנני פונה לתושבי הכפר ומבקש בכל לשון של בקשה - למרות הכל: 'להיות מהנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים, ועליהם הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו'".

כפי שדווח ב"כיכר השבת" מוקדם יותר, מאז התמנה הגאון רבי מאיר אשכנזי לרבו של היישוב כפר חב"ד, לאחר פטירת אביו הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל, זכה המינוי, שלכאורה נדמה היה כטבעי ופשוט, להתנגדות לא מועטה.

סכסוך מתמשך בין הרב אשכנזי לבין שמעון רבינוביץ יו''ר הוועד גרם לתקריות רבות מה גם שבכפר נשמעו טענות רבות על "הקצנה דתית" הולכת וגוברת של הרב החדש ששינה מדרכי אביו.

הלילה נחלו מתנגדי הרב הצלחה מסויימת במאבקם כאשר ועד הכפר הכריע להקים "ועד רוחני" שישמש כסמכות עליונה לצידו של הרב אשכנזי בנושאים חשובים אלו. המשמעות הינה צמצום כוחו של הרב באופן יחסי והקמת גוף מפקח שיהיה אחראי אף הוא במקביל או אולי אפילו מעל לרב שמונה כממלא מקום אביו.

לפי ההחלטות שהתקבלו, סמכותו ותפקידו של הוועד הרוחני: א. פיקוח וביקורת על עניינים רוחניים הן במוסדות והן בכל התחומים הכלליים דכפר חב"ד. ב. פיקוח וביקורת על כלל ענייני ההלכה וכו' במקוואות. ג. פיקוח וביקרות על כלל ענייני הכשרות בכפר חב"ד. ד. מקום אשר בו יתלבנו ביישוב דעת ומתוך חתירה מוחלטת ל"ועשית הישר והטוב" על פי דין נתורה הקדושה מתוך אחדות ואהבת חסידים, חילוקי דעות בעניינים כלליים.

כמו כן הוחלט כי חברי הוועד מלבד המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי יהיו: א. הרב זלמן גופין – המשפיע הראשי דישיבת תות"ל המרכזית ומשפיע דכפר חב"ד ב. הרב דוד אבא זלמנוב – המשפיע הראשי דישיבת תות"ל אור יהודה וממשפיעי כפר חב"ד ג. הרב מיכל וישצקי – מזקני ומשפיעי כפר חב"ד ד. הרב חיים אהרון – ראש ישיבת תומכי תמימים ברחובות ומרביץ תורה בכפר חב"ד ה. הרב חיים פרוס – רב בית הכנסת "נחום יצחק" ומו"ץ בכפר חב"ד ו. הרב ברוך בליז'ינסקי – ר"מ בישיבת תות"ל המרכזית ורב בית הכנסת "מענדל'ס שול" ז. הרב מענדל גורביץ – משפיע ישיבת "אור שמחה" וממשפיעי כפר חב"ד ח. הרב בנימין כהן – רב בית הכנסת "בערקע שול" מו"ץ בכפר חב"ד ומומחה לכשרות ט. הרב אברהם שמואל בוקיעט – שליח כ"ק אדמו"ר לאה"ק וממשפיעי כפר חב"ד י. הרב ישראל ברוד – משפיע בכפר חב"ד יא. הרב דוד פלדמן – משפיע בכפר חב"ד יב. הרב שי סוקניק – ממשפיעי הכפר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר