מסמך חושף

100 גופות של פלסטינים מאוכסנות באבו כביר

ממכתב של מנהל המכון לרפואה משפטית לח"כ מקלב מתברר, כי רקמות וחלקי גופות של פלסטינים רבים עדיין נמצאים במקום, על אף סיכום מוקדם להבאתם לקבורה בידי צה"ל (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גופות מחבלים מובאות לאבו כביר. ארכיון (צילום: אבי כהן)

מאות חלקי גופות ואיברים עדיין נמצאים במרתפי המכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר - כך עולה ממכתב שנשלח על ידי מנהל המכון ד"ר חן קוגל לחבר הכנסת אורי מקלב שפנה אליו בנושא זה.

ח"כ מקלב (יהדות התורה) סייר במכון לפני כחודשיים, כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בכדי להביא להכנסת טכנולוגיות חדישות למכון שיקלו על תהליך הזיהוי וימנעו את הצורך בנתיחות מיותרות. בביקור הוא נחרד לשמוע מאחד הרופאים במקום, כי עדיין קיימים מספר רב של חלקי גופות במכון.

בשל כך דרש מקלב דרש ממנהל המכון ד"ר חן קוגל לקבל לידיו עדכון מפורט על חלקי הגופות אשר נמצאים עדיין במכון. קוגל השיב במכתבו למקלב, כי בראשית מבצע "מנוחה בכבוד" - הטמנת רקמות שניטלו במסגרת נתיחות לאחר המוות - נדרשו משרד הבריאות והמכון לרפואה משפטית להטמנת רקמות של 8386 מנוחים. כיום, אכן נותרו עדיין רקמות של 194 מנוחים לקבורה.

המסמך הרגיש
המסמך הרגיש

מהמסמך המפורט אשר הגיע ל"כיכר השבת" עולה, כי הטיפול בגופות הפלסטינים הנמצאים במכון לא התקדם כלל מאז תחילת מבצע "מנוחה בכבוד", על אף סיכום של משרד המשפטים בנושא זה בשיתוף מתאם הפעולות בשטחים ומשרד הביטחון, ואף שהתקיימו ישיבות עבודה במכון עם גורמים בכירים במתפ"ש שהביעו רצון טוב וכן לקדם את התהליך, אך בפועל - ללא הועיל.

כיום קיימים במכון מעל למאה גופות או חלקי גופות של נפטרים פלסטינים, ולפי המכון נערך בעבר דיון במשרד המשפטים ובו סוכם כי הבאת רקמות הפלסטינים לקבורה נמצאת באחריות צה"ל.

כמו כן, מתברר כי 21 מ-194 הגופות הינם של חיילים אשר נהרגו במלחמות השונות, והטיפול לגביהם נמצא במגעים עם הפרקליטות הצבאית ומחלקת נפגעים של צה"ל. 11 אחרים הינם נפטרים יהודים תושבי חו"ל - זה נמצא בטיפול מול שגרירות ארה"ב.

ד"ר קוגל אף מציין, כי יצאו מכתבים לבני משפחות הנפטרים, וכי רק מ-3 משפחות התקבלה לאחרונה תשובה לגבי אופן הקבורה אשר הם מעוניינים בה. קוגל ממשיך ומציין, כי 59 נוספים הם גופות של יהודים אשר נפטרו באופן טראגי והם נמצאים בהליך טיפולי (לאחר שליחת מכתבים או המתנה למענה משפטי).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר