יו"ר סיעת ש"ס בראיון

"המרכולים בת"א ייסגרו בשבתות; חוק הכותל יעבור בקיץ"

בטוח שהמפלגות החרדיות יצליחו בסופו של דבר להציל את כבודה של השבת - גם בתל אביב: "זו לא מדינה אחרת, היא חלק מארץ ישראל", ומבטיח: "חוק הכותל יעבור בקיץ". יואב בן צור בראיון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור, מצהיר היום (רביעי) כי חוק השבת יעבור ויכלול את העיר תל אביב, תוקף את בית המשפט העליון שלדבריו השופטות בו ידעו על החלטת שר הפנים אריה דרעי והקדימו את הפסק דין, הודף את הביקורת על התנהלות המפלגות החרדיות ומתחייב: "חוק הכותל יעבור במושב הקיץ הקרוב".

בראיון ל"כיכר השבת" אומר ח"כ יואב בן צור: "אף יהודי לא יכול להרגיש טוב שבעצם מחללים את השבת בפרהסיה. מדינת ישראל יש לה סממנים, מנהיגי המדינה שהקימו את המדינה הבינו זאת ולכן קבעו את היום הזה כיום שבתון. אנחנו נאבד את זכותנו על הארץ" הוא מזהיר.

על הביקורת באשר להתנהלות המפלגות החרדיות ושר הפנים דרעי, אומר בן צור: "גם בבג"צ ידעו שהולכת להיות החלטה של שר הפנים, יום לכאן או יום לשם זה לא אמור לשנות את הדברים. אני מקווה שהיועמ"ש ינסה לשנות את הנקודה ולקבל דיון נוסף בנושא, ואז תונח החלטת שר הפנים".

"אם לא" מזהיר בן צור: "חוק השבת מוכן, הוא קיים, הוא נמצא - ונעמוד שחוק השבת יחוקק".

יו"ר סיעת ש"ס מעביר מסר לסיעות הקואליציה, דוגמת כולנו, שינסו אולי למנוע את החקיקה: "כמו שאנחנו בולעים הרבה חוקים ומצביעים מחוק משמעת קואליציונית. ההסכם הקואליציוני אומר שצריכים לשמור על הסטטוס קוו. בממשלה הזו, קואליציה ימנית, אף אחד לא ירצה להפיל אותה ובטח לא על חוק כזה".

'הבית היהודי' שותפה באמת למאבק השבת? לא שומעים הצהרות חד-משמעיות שלהם על הממשלה

"אני חושב שגם הבית היהודי, לפחות חלקו אם לא רובו, נמצא במלחמה איתנו. וגם הם חושבים שהשבת יקרה לכלל עם ישראל".

יו"ר סיעת ש"ס בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

בן צור מוסיף: "גם תל אביב היא לא 'מדינת תל אביב', היא חלק מארץ ישראל, עיר יהודית, ועיר כזו צריכה לשמור את השבת. הגיע הזמן להחזיר את הכוח לשלטון המרכזי ולא לתת לראשי ערים לחוקק חוקי עזר, הכוח צריך להיות בידי שר הפנים".

תתעקשו על חוק שיכלול גם את ביטול פתיחת המרכולים בת"א ואם לא - לא תהיה ממשלה? או שתתמקדו בשאר הארץ?

"החוק אומר שמחזירים את הסמכויות לשר הפנים. שר פנים אמור להיות סמכותי לכל מדינת ישראל, תל אביב היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

האמירה של נשיא המועצת הגר"ש כהן שאם לא יהיה פתרון פורשים מהממשלה - זה גם על ת"א?

"אנחנו נשמעים לחברי מועצת חכמי התורה, מהם שהם יעמדו ויאמרו, הם ישאלו את יו"ר התנועה את השאלות הנדרשות, בסופו של דבר ההחלטה היא שלהם. לא חושב שחכם שלום עשה הבדלה בין ת"א לעיר אחרת, את הדברים הוא אמר בת"א, כך שכנראה הוא התכוון גם לת"א".

את כל האמירות שלכם על חוק השבת שמענו בחוק הכותל, בפועל חוק הכותל תקוע

"אין ספק שהשבת היא מעל הכל, גם מתווה הכותל. במציאות הנוכחית הדברים בכותל מתנהלים כמו שהתנהלו כל הזמן, אין שינוי מיוחד, כשנגיע לגשר של מתווה הכותל גם אותו נעבור".

השאלה אם אתם לא מיצרים בעיה. אתם יכולים לחוקק את חוק הכותל ולמנוע מבג"צ לקבל החלטה כפי שקרה בשבת.

"אני מעריך שבפתיחת המושב (מושב הקיץ. י-כ), הנושא של המתווה יעבור, עד סוף המושב נסיים את חקיקת מתווה הכותל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר