הסולחה בנתיבות

ראש העיר יחיאל זוהר משך את העתירה נגד דרעי

היום אמור היה בג"ץ לדון בעתירה שהגיש ראש עיריית נתיבות נגד שר הפנים דרעי. העתירה נמשכה ברגע האחרון לאחר שמשרד הפנים חתם על סיפוח שטחים לעיר (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הפנים ויחיאל זוהר מחויכים, בחודש שעבר (צילום: באדיבות המצלם)

עד לפני מספר שבועות היה נראה שהמאבק הוותיק עליו דווח ב"כיכר השבת" בין יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי לראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר - שבא לידי ביטוי בסירובו של דרעי לחתום לו על סיפוח שטחים לעיר ועתירה לבג"ץ של זוהר נגדו בשל כך - הסתיים בניצחון של דרעי.

זוהר הודיע לו אז כי הוא מוותר על סיפוחו של פארק נעם (אזור תעשייה שמניב דמי ארנונה נכבדים). אלא שדרעי, שחשב כי הסכסוך ביניהם הסתיים בניצחונו על זוהר, הופתע לאחר מכן לגלות שראש העיר לא מושך את העתירה נגדו לבג"ץ.

השניים, לצד הבאבא ברוך. מברך על הפיוס (צילום: באדיבות המצלם)

מקורבי זוהר מצידם דאגו להעביר את המסר: רק כששר הפנים אריה דרעי יחתום על סיפוח כל שאר השטחים לנתיבות, תמשוך העירייה את עתירתה נגדו.

בסוף החודש שעבר השתתף דרעי בהכנסת ספר תורה שערך הקבלן עודד שריקי לבית הכנסת בשכונה שבנה במערב העיר, וכמובן גם ראש העיר נכח באירוע המרשים. במהלך הטקס, היו מי שדאגו שזוהר ודרעי יישבו אחד ליד השני - בעוד שעדיין שרר מתח ביניהם.

המפנה הדרמטי התרחש אתמול (רביעי), כאשר יממה לפני הדיון המדובר בבג"ץ שנקבע להיום, חתם דרעי על סיפוח כל שאר השטחים כפי שזוהר דרש, וזוהר מצידו משך את העתירה לבג"ץ.

העתירה לבג"ץ שנמשכה ברגע האחרון

על פניו נראה כי החתימה של דרעי באה בעקבות הסולחה בינו לבין זוהר שנערכה בחודש שעבר, כאשר מחד דרעי חתם על הסיפוח ומאידך זוהר משך את הבג"ץ.

אלא שגורמים המקורבים לקהילת הרב אברג'ל בעיר, בראשות בניו של הגאון רבי יורם אברג'ל זצ"ל, טוענים כי המטרה של דרעי במהלך היא לחבר בחזרה את ש"ס לקהילה, לאחר שבבחירות האחרונות, באופן רשמי הלכה הקהילה עם אלי ישי, זאת למרות הטענות כי בפועל מרבית אברכי הקהילה הצביעו לש"ס.

הרב יוסף חיים אברג'יל, מנהיג הקהילה (צילום: קול רינה)

"אם ראש העיר זוהר ב'סולחה' עם דרעי, גם הם בדרך", הוא אומר ומסביר כי "הפיוס איתם כבר יכל מזמן לקרות, וזה התעכב גם בגלל המחויבות רבת השנים שלהם לזוהר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר