תקיפה נוספת?

דיווחים: ישראל תקפה מצבור נשק בדמשק

על פי דיווחים מסוריה, נשמעו פיצוצים עזים בשדה התעופה של דמשק. בכלי התקשורת הערבים טוענים כי מדובר בתקיפה ישראלית אם כי כרגע אין לכך שום הוכחה (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפיצוצים (צילום: מרחבי הרשת)

כלי תקשורת בסוריה, המזוהים עם משטר אסד, דיווחו כי סמוך לשעה 3:20 לפנות בוקר נשמעו פיצוצים עזים באזור שדה התעופה הבינלאומי בדמשק. לא ידוע עדיין האם מדובר בפעילות צבאית נגדית של המורדים או בפעילות של גורמים חיצוניים דוגמת תקיפה ישראלית או אמריקאית.

על פי מקורות בכירים מטעם המורדים בסוריה, התקיפות סמוך לשדה התעופה בדמשק פגעו במצבורי נשק ששימשו כוחות בתמיכת איראן והגיעו בשיירה אווירית מטהרן לבירה הסורית. על פי הדיווח, בוצעו חמש תקיפות על המתחם בשדה התעופה.

בתקשורת הערבית ייחסו את הפיצוץ לישראל, אם כי כאמור לא הוצגה שום הוכחה לכך. בישראל כרגיל לא התייחסו לנושא בצורה רשמית.

רשת אל-מנאר של חיזבאללה דיווחה שישראל תקפה מחסנים ומכלי דלק סמוך לשדה התעופה בדמשק. לפי הדיווח, בתקיפה לא היו נפגעים אולם נגרם נזק.

זו לא הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שתקיפות בסוריה מיוחסות לישראל, לפני כחודש חיל האוויר הפציץ על פי דיווחים של כלי תקשורת זרים, שיירת נשק שיועדה לארגון החיזבאללה. בנוסף, כך לפי הדיווחים, הותקפו כמה עמדות המשותפות לצבא אסד ולפעילי החיזבאללה. הדיווחים הללו לא זכו אישור רשמי לא מדמשק ולא מישראל.

באותו יום כמה שעות קודם לכן דווח גם כי מל"ט של חיל האוויר ביצע חיסול ממוקד בסוריה. לפי הדיווחים חיל האוויר חיסל את יאסר א-סייד, בעת שנסע ברכבו. א-סייד הוא פעיל בגדוד "נצי קוניטרה" של מילציית אסד, גדוד המורכז מחיילים דרוזים ופלסטינים שמסייעים לצסא סוריה.

כזכור, לפני כחודש הודתה ישראל לראשונה בתקיפה בסוריה של משלוח נשק אסטרטגי לחיזבאללה, זאת לאחר שמטוסי חיל האוויר הותקפו בטילי נ"מ בעת שעשו את דרכם חזרה לישראל. לאחר שאחד מטילי הנ"מ זוהה כעף לכיוון בקעת הירדן, הופעלה אזעקה באזור ומערכת טילי ה'חץ' יירטה בהצלחה את הטיל. שרידי היירוט נפלו בצפון בקעת הירדן ובשטח ירדן.

הסורים כדרכם איימו על ישראל ובראיון לטלוויזיה הסורית אמר שגריר סוריה באו"ם, בשאר אל-ג'עפרי, בהתייחסו לתקיפה הישראלית לפני כחודש כי "התגובה הסורית המטלטלת לתקיפה הישראלית שינתה את כללי המשחק".

"התגובה הצבאית הסורית הייתה מתאימה ועלתה בקנה אחד עם הפעולה הטרוריסטית של ישראל. הישראלים יחשבו מיליון פעם מעתה", הוסיף אל-ג'עפרי אם כי לכולם ברור שהסורים שהותקפו גם בידי האמריקאים לפני כשבוע במאה טילי טומהוק לא באמת יכולים ורוצים לפתוח חזית ישירה מול ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר