בלע סוללה ומת

תביעת ענק נגד כללית: רשלנות גרמה למוות

הוריו של תינוק מהדרום תובעים את קופת חולים כללית ובית החולים סורוקה על סך של 2.5 מיליון ש"ח בשל מה שהיה לטענתם רשלנות רפואית שגרמה למותו של בנם (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

תביעת ענק נגד שירותי בריאות כללית ובית החולים סורוקה שם שיחררו תינוק שבלע סוללה והוא נפטר לאחר מכן. הוריו של תינוק בן 16 חודשים מהפזורה הבדואית בנגב, שנפטר לאחר שבלע סוללה, תובעים למעלה מ-2.5 מיליון שקל פיצויים.

על פי הדיווח ב-ynet, ההורים טוענים, כי התינוק נפטר כתוצאה מטיפול רשלני, היעדר ידע וחוסר מקצועיות של הרופאים, לאחר שבלע סוללה בצורת כפתור ולא קיבל את הטיפול הראוי.

על פי כתב התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי, התינוק הופנה לאשפוז בבית החולים סורוקה עקב חום, הקאות וקשיי בליעה. הרופא המטפל בקופת חולים ביצע צילום חזה שם נתגלתה הסוללה בצינור הוושט.

לאחר הוצאתה הסוללה נוצר פצע בוושט והתינוק אושפז למעקב במחלקת ילדים בסורוקה. מצבו החמיר והוא הועבר למחלקת טיפול נמרץ ילדים, אך לאחר יממה שוחרר לביתו. בגיליון הרפואי נכתב, כי הוא שוחרר "במצב כללי טוב, עדיין חלש", עם המלצה להמשך טיפול.

6 ימים לאחר שחרורו הוא החל להקיא דם ואושפז שוב בבית החולים. מצבו הלך והחמיר, הוא הוכנס לניתוח של פתיחת בית החזה, אבל לא שרד ונפטר.

בחוות דעת של מומחית ברפואת ילדים ובגסטראנטרולוגיה ילדים שצורפה לתביעה נמתחת ביקורת קשה על התנהלות הצוות הרפואי שטיפל בתינוק.

לדברי המומחית, התינוק הובא לבית חולים עקב גוף זר שהתברר כסוללת כפתור, כאשר זמן הבליעה לא נצפה על ידי ההורים ומשך נוכחות הסוללה בוושט אינו ידוע. לאחר הוצאת הסוללה נמצא כי נגרם נזק לוושט. במהלך אשפוזו התינוק השתעל והיה מלא בליחה בזמן האוכל ועם בטן תפוחה. 6 ימים לאחר שחרורו הוא הובא עם דימום מדרכי העיכול העליונות אשר הפך לדימום מסיבי, ממנו נפטר.

הרופאה המומחית מציינת כי מהלך האשפוז היה רצוף באבחנות שגויות ולא ננקטו הפעולות הנכונות והמקסימליות לאבחון הסיבוכים. לדבריה, על הרופאים היה לבצע בדיקות סי.טי או MRI של בית החזה בעת האשפוז הראשון, אשר בסבירות גבוהה מאוד היו מביאות לאבחנה ומונעות את ההידרדרות בהמשך.

עו"ד בוסתנאי ציין בכתב התביעה כי: "ניתן היה למנוע את המוות המיותר של התינוק אילו היו נוקטים בגישה זהירה ולא רשלנית ועוקבים אחר ההשלכות של החומר שדלף מהסוללה אחרי שהוציאו אותה ולא לחשוב שבכך שהוציאו את הסוללה פתרו את הבעיה.

"הטעות הגורלית הנוספת היא אי התייחסות לדימום מדרכי העיכול בהגעתו השנייה למיון כאל מצב חירום", נכתב בכתב התביעה, "ואי נקיטת הפעולות הדרושות, אשר יכלו להציל את חייו. בליעה של גופים זרים הינה מצב שכיח בילדים.

"על הצוות המטפל במחלקת ילדים, ובוודאי בטיפול נמרץ ילדים, להכיר את הסיבוכים האפשריים של מצבי הבליעה השונים, ובעיקר של מצבי חירום כמו סוללת כפתור התקועה ממושכות בוושט. התנהלות המקרה מעידה על העדר ידע והבנה מספיקים של מצב חירום זה, וכתוצאה מכך טיפול שגוי ולא מספיק בחולה, אשר הביא בסופו של דבר למותו".

מבית החולים סורוקה לא נמסרה כל תגובה למרות פניית ynet.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר