בית הכנסת בסכנה

עיריית תל אביב מאיימת לעקל ספרי תורה

בשל חוב ארנונה שנוי במחלוקת בין העירייה לביה"כ הגדול עיקלה העירייה את חשבון הבנק של בית הכנסת ואיימה לעקל את ספרי התורה. הנשיא: נאלץ לסגור את בית הכנסת (חרדים)

(צילום: שלום בוהארון)

נשיא בית הכנסת הגדול בתל אביב, החזן שלמה פיבקו הודיע הבוקר (חמישי) כי הוא סוגר את שערי בית הכנסת ומפסיק את פעילותו, זאת לאחר שעיריית תל אביב עיקלה את חשבון הבנק של בית הכנסת בגין חוב לארנונה.

תחילתו של הסיפור הייתה בין השנים 2008-2013 לפני כניסתו לתפקיד, "בית הכנסת היה אז בתקופה קשה מבחינת הפעילות וכדי לשמור על המקום הופעל בו אולם שמחות שפעל ללא מחירון והמשתמשים תרמו לבית הכנסת כרצונם. העירייה החליטה שמדובר בעסק לכל דבר ועניין והיא תובעת מבית הכנסת יותר מ-2 מיליון ש"ח", מספר פיבקו בשיחה עם 'כיכר השבת'.

לדבריו לא נותרה לו ברירה, "העירייה בחרה להתעלם מכך שמדובר בבית כנסת ושבקופה היו סך הכל 20 אלף שקלים והחליטה לעקל את החשבון ולגרום לכך שלא נוכל לפעול לחלוטין". פיבקו מאשים את העירייה בהתנהלות ברוטלית שפוגעת בקודשי ישראל "חולדאי חתם בעצמו על העיקול כי קיבל גב מההחלטה לפתוח חנויות בשבת ומפרישת המפלגות החרדיות מהקואליציה בעיר והוא משתלח בכל דבר שבקדושה", תוקף פיבקו.

העיקול של חשבון בית הכנסת הוא לא סוף העניין, העירייה אף ציינה במכתבה לבית הכנסת כי היא מתעתדת לתפוס מטלטלין כולל ספרי תורה בתמורה לחוב הארנונה, "איפה שמענו כדבר הזה? זו התנהלות כוחנית, גסה ופוגענית. עיריית תל אביב שרק היום התפרסם שגרפה לקופתה 150 מיליון שקל עבור דוחו"ת חניה בשנת 2017, סוגרת בית כנסת בשביל 2 מיליון, בית כנסת שהוא גשר ומפגש בין דתיים לחילונים ומהווה מרכז תרבות יהודית ואבן שואבת לתושבי העיר כולה".

לדבריו לצד ההתנהלות על חוב הארנונה העירייה מתעתדת להשקיע 30 מיליון ש"ח בשיפוץ בית הכנסת, "זה הזוי, מצד אחד יש דיבורים על שיפוצים ב-30 מיליון ש"ח, ימין מקרבת ושמאל דוחה. אי אפשר להבין את ההתנהגות הזו".

לדבריו של נשיא בית הכנסת הוא פועל כדי לעורר את המקום ולהחזיק אותו פתוח עבור תושבי העיר, "העירייה תצטרך להבין שעליה לוותר על החוב כי מדובר בבית כנסת ובתקופה אחרת לחלוטין. דברים אולי נעשו בצורה לא חכמה ולא נכונה אבל החלופה לכך לא יכולה להיות סגירת בית הכנסת או עיקול ספרי תורה".

מעיריית ת"א נמסר בתגובה: "בית הכנסת הגדול אינו צריך לשלם ארנונה אלא אך ורק על התקופה שבה קיים אירועים פרטיים, וקיבל תמורתם כספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר