בית המשפט פסק

השר אקוניס העליב את הגולשת - וישלם דמי פיצוי

גולשת שזכתה לכינויים "חצופה", "כעורה" ובעלת "דעה חולנית" בתגובה בדף הפייסבוק של שר המדע, תזכה לפיצוי בסך 16,500 ש'. עורך דינה: אם אקוניס לא ישלם - הוצאה לפועל (חוק ומשפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השר אקוניס (צילום: Ohad Zwigenberg/flash90)

לפני כשבעה חודשים כתבה בתיה גוטליב, אזרחית מן השורה, בתגובה לפוסט של השר אופיר אקוניס (ליכוד) שעסק ביציאתו לביקור בארה"ב: "אני לא שולחת אותך אז תרגיש חופשי להישאר", וזכתה להתייחסות הבאה: "צוות אקוניס: את אישה חצופה וכעורה. אף אחד לא שאל את דעתך החולנית".

בשל המלים הפוגעניות הללו, החליטה בתיה גוטליב לתבוע את השר אקוניס שישלם לה פיצוי כספי על התגובה הירודה והמעליבה שניסחו ופרסמו נגדה אנשי צוותו של השר.

התגובה שהובילה לפיצוי (צילום מסך)

היום (חמישי) יכולה בהחלט גב' גוטליב, אישה בגיל העמידה, לרשום הישג משפטי וניצחון מוחץ על שר המדע אקוניס: בית המשפט חייב אותו לשלם לה פיצוי בסך 16,500 ש"ח. פסק הדין מחלק את דמי הפיצוי כך ש-13,000 שקלים בתוספת אלף שקלים יגיעו לכיסה של לתובעת פלוס שכר טרחת עו"ד בסך 3,500 ש"ח.

הסרטון והפוסט שבתגובות אליו נכתבה ההערה הפוגענית

מלשכת אקוניס לא איחרו מלהגיב לפסק הדין: "בית המשפט לא דן ולא התבקש להכריע בשאלת חסינות השר בקיומו של לשון הרע. התובעת תבעה מאה חמישים אלף ש"ח, בית המשפט ביקש את הסכמת הצדדים שלא להכריע בבקשה ולפסוק על דרך הפשרה והשר נעתר לכך. בית המשפט פסק 12,500 אלף ש"ח והשר ישמח לתרום אותם לכל מטרה ציבורית ציונית ראויה שתציע התובעת".

עו"ד גיא אופיר, המייצג את בתיה גוטליב, מסר: "לא תרומה ולא נעליים, זה פיצוי והוא צריך לשלם את זה. לא ישלם את זה - הוצאה לפועל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר