השינוי במערך הכשרות

גורם ברבנות תוקף: "המשגיחים לא בקיאים ברפורמה, וכבר יוצאים נגדה"

וועד משגיחי הכשרות החוששים למקום עבודתם בעקבות הרפורמה הדרמטית שפורסמה הערב מאיים בשביתה, וברבנות הראשית תוקפים בחזרה ושוללים את החששות (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משגיח כשרות. אילוסטרציה (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

וועד משגיחי הכשרות פרסם הערב (חמישי) הודעה לעיתונות בה הוא תוקף בזעם את הרפורמה החדשה במערך הכשרות שפרסמה היום הרבנות הראשית, ומאיים בשביתת המשגיחים. ברבנות מנגד לא שותקיפ ותוקפים בחזרה.

בוועד טוענים, כי "הרפורמה האמורה הולכת לבטל את תפקיד משגיח הכשרות, ולשלוח כ-5,000 עובדים הביתה. זה הרבה יותר ממספר עובדי התאגיד. מסקנות הוועדה שהקים הרב לאו הן חד צדדיות".

זאת ועוד, לדבריהם רעיון "נאמני הכשרות" הנכלל ברפורמה, יפגע בצרכני הכשרות. "ברירת הקטניות על ידי אחד מעובדי העסק הולכת להוריד את רמת הכשרות, מכיון שאף בעל עסק לא יבזבז זמן וכוח אדם מתוך צוות המסעדה על מה שבעיניו נתפס כ'מותרות'. במקום שהעובד יעסוק בברירת קטניות - הבעלים ידאג להעסיק אותו בעבודות ניקיון וסידור סחורה", הם חוששים.

הגר"ד לאו. יזם את הרפורמה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מאחר ולטענתם "מדובר על רדיפת ציבור עובדים שלם גדול ומאוגד, מבלי לקיים עימם התייעצות כלשהי בטרם הרעת תנאיהם, או במקרה הגרוע יותר - שליחתם הביתה", הם כאמור מאיימים הערב בשביתה כללית במערך המועצות הדתיות ומערכת הכשרות, "כך שלא ניתן יהיה לאכול באף מסעדה בארץ, עד לפתרון המשבר", לשון ההודעה.

אך גורם ברבנות אמר ל-ynet בתגובה: "המשגיחים בכלל לא בקיאים בפרטי הרפורמה, וכבר הם יוצאים נגדה. מעל הכל, יש צורך ברפורמה ושידוד מערכות. זה מה שאנחנו רוצים לעשות".

והוא מנסה גם להרגיע את המשגיחים החוששים למקום עבודתם: "חלקם יתקבלו כבקרי כשרות (האחראים על הביקורת) במועצה הדתית, וחלקם יתקבלו בבית העסק שבהם הם עובדים כיום, במידה ובעל העסק יחפוץ להעסיקם כעובדים שישמשו גם כ'נאמנים'".

כזכור, מפרטי המתווה החדש שפרסמה הרבנות הראשית עולה, כי עשרות אלפי עסקים בתחום המזון כמו מסעדות, בתי קפה ומזנונים, יוכלו לבחור באחד משני מודלים של השגחה: מודל חדשני שייקרא 'נאמני כשרות' ומודל מוזל יותר שיתבטא בעיקר בהשגחה של מערך אלקטרוני שיוקם לשם כך. הדבר יוביל לצמצום כוח האדם המועסק כמשגיחים.

כמו כן, משגיחי הכשרות יוכפפו למועצות הדתיות בישובים בהם ממוקמים בתי העסק הכשרים. אלו, ורק אלו, יהיה המעסיקים הישירים של כל המשגיחים. בכך ייעלם מן העולם המצב האבסורדי הנוכחי בו המשגיחים מועסקים על ידי בתי העסק עצמם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר