מבוכה לצה"ל

הסתנן מלבנון והצליח להגיע לקריית שמונה

במערכת הביטחון מנסים להבין כיצד קרה המחדל המביך בו הסתנן אדם מלבנון והצליח להגיע עד קריית שמונה מבלי שזוהה באף שלב על ידי כוחות הצבא בגבול (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הגבול עם לבנון (צילום: דורון הורביץ, פלאש 90)

בפיקוד הצפון ממשיכים לתחקר הבוקר (ו') את המחדל שבמסגרתו הצליח אזרח לבנוני ככל הנראה אינו בריא בנפשו, לחדור לשטח ישראל באין מפריע באזור היישוב מרגליות הצמוד לגדר גבול לבנון ונתפס על-ידי אזרחים כשהוא כבר בקריית שמונה. בינתיים, הועבר האזרח בחזרה למדינתו באמצעות יוניפי''ל, דרך מעבר ראש הנקרה לאחר שנחקר בידי כוחות הביטחון.

בצבא בודקים כיצד הלבנוני לא זוהה באף שלב על-ידי התצפיות שסורקות את הגבול ולא נעצר על-ידי כוחות הצבא שאחראים על הגזרה מה שמעורר דאגה במקרה של מחבל.

האזרח הלבנוני, שלא היה חמוש, חצה את גדר הגבול וחדר לעומק של כשלושה קילומטרים בקו אווירי עד למרכז קריית שמונה. ככל הנראה הוא צעד את המרחק הזה דרך כבישי האזור, כלומר הלך מרחק של כעשרה קילומטרים מבלי שאיש עצר אותו. גם כשנעצר הדבר נעשה אך ורק בגלל ערנות של תושבים.

בשנים האחרונות עצרו כוחות צה"ל כמה אזרחים לבנונים שניסו לחצות את הגבול לישראל, אך הם נעצרו בקרבת גדר המערכת לאחר שזוהו. המקרה החריג אתמול יתוחקר בצבא ובין השאר ייבדק כמה שעות או ימים שהה הלבנוני בשטח ישראל, ולא מן הנמנע שיינקטו צעדים נגד הגורמים שלא הבחינו באזרח הלבנוני.

באתר החדשות הלבנוני א-נשרה דווח כי האזרח הוא עלי מרעי, בן 24, מהכפר חבוש באזור נבטיה בדרום לבנון. לפי הדיווח, מרעי עבד שם במסעדה בשם "איט פיט". חבריו אמרו לאתר החדשות הלבנוני כי הוא אדם שפוי וכי הם הופתעו מהידיעה. עוד הם אמרו שהוא לא עדכן אותם לגבי כוונתו לעבור את הגבול. תחקור האזרח הלבנוני על-ידי כוחות הביטחון העלה שהוא ככל הנראה לא בריא בנפשו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר