אנטישמיות באוקראינה

גיבור מלחמה יהודי בן 94 ייחקר בחשד לרצח

אלוף משנה, בוריס סטלרה, בן ה-94, ייחקר על ידי שלטונות אוקראינה בחשד כי היה מעורב במותו של משתף פעולה עם הנאצים בעת שהיה קצין בקג"ב ועסק בתפיסת נאצים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בוריס סטלרה (צילום: התקשורת באוקראינה)

אנטישמיות? הפרקליטות באוקראינה החליטה לפתוח באופן חסר תקדים בחקירה פלילית נגד גיבור מלחמת העולם השנייה, יהודי בן 94, בחשד שהרג משתף פעולה עם הנאצים. מדובר באלוף-משנה בוריס סטלרה, שהוזהר כי הוא צפוי לעמוד לדין בגין הריגת לאומן אוקראיני בשנת 1952.

על פי הדיווח ב-ynet, סטלרה היה קצין בכיר בצבא הסובייטי ולאחר המלחמה מונה כקצין בקג"ב ואחראי ללכידת נאצים ומשתפי פעולה עמם במערב אוקראינה. במהלך אחד הקרבות המפורסמים במחוז רובנו במערב אוקראינה, סטלרה היה מעורב בעימות עם לאומנים ששיתפו פעולה עם הנאצים. אדם בשם ניל חסייביץ, שהיה מורה. תעמולן ושופט במחוז בתקופת המלחמה, נורה ונהרג. יש הטוענים כי חסייביץ התאבד.

ארגונים לאומניים מקומיים הגישו באחרונה 65 שנה לאחר האירוע, תלונה נגד סטלרה והאשימו אותו באחריות לחיסול חסייביץ - עובדה שסטלרה אינו מכחיש. ואולם, באופן חסר תקדים החליטה כאמור התביעה הכללית במחוז רובנו לפתוח לפני שבועיים בחקירה פלילית נגד סטלרה. בהמשך יוחלט אם להביא את המקרה בפני שופט ובמקביל אם לעצור את סטלרה שמתגורר כיום באוקראינה.

יצוין, כי סטלרה הוכר כגיבור מלחמה מקומי והוא מוזמן בקביעות למצעדים לציון הניצחון על הנאצים. הוא נפצע במהלך המלחמה וקיבל אינספור מדליות לציון אומץ לבו. זאת הפעם הראשונה שהרשויות באוקראינה מבקשות לעצור אדם שפעל נגד משתפי פעולה עם הנאצים בתקופת מלחמת העולם השנייה ולאחריה.

ידוע כי אוקראינים רבים שיתפו פעולה עם הנאצים ועזרו בהשמדת היהודים בהתלהבות רבה לעתים רבה יותר אף ממשלחיהם. ההחלטה האוקראינית צפויה לעורר סערה רבה בקרב הארגונים היהודים שימחו כנגד ההחלטה המוזרה שמדיפה ניחוח אנטישמי עז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר