זוכה לגיבוי דמוקרטי?

המועמד לעיריית ניו יורק: "יהודים חמדנים"

אנטישמיות בוטה וברורה נשמעת שוב ושוב מפיו של תומס לופז-פייר הרץ בבחירות למועצת עיריית ניו יורק. דה בלזיו, ראש העיר שנבחר בקולות היהודים, הצטלם איתו 'סלפי' (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תומס האנטישמי (צילומסך: מתוך יוטיוב)

מועמד דמוקרטי למועצת עיריית ניו יורק יצא בימים האחרונים בשורת אמירות אנטישמיות מובהקות, אך ראש העיר ביל דה בלזיו לא התנער מדבריו עד כה ואף הצטלם איתו 'סלפי'.

על המושב שמייצג את אזור ה"ווסט סייד" הצפוני של מנהטן, מתמודד תומס לופז-פייר הדמוקרט מול מרק לוין היהודי המכהן כיום בתפקיד.

לפני מספר ימים פרסם תומס סרטון בו הוא נראה עומד מול משרדו של מרק לוין, ואומר את המפשט הבא: "מרק לוין נשלט על ידי בעלי בית יהודיים. יותר מ-80 אחוז מהנדל"ן בצפון מנהטן נמצא בידי בעלי בית יהודיים, והם מובילים את דחיקתם של שחורים והיספנים ממנהטן הצפונית".

הסרטון האנטישמי

ויש לו כמובן גם את הפיתרון ל"בעיה": "ביחד, אם נתארגן, נוכל להביס את מרק לוין, נוכל להביס את דונלד טראמפ ונוכל להביס את בעלי הבית היהודיים שדוחקים את השחורים וההיספנים מהארלם, מוושינגטון הייטס וה'אפר ווסט סייד'".

זו לא הפעם הראשונה שהפוליטיקאי המקומי מתבטא כך. בעבר הוא כבר טען ל"קנונייה של בעלי בית יהודיים חמדניים שמנהלים טיהור אתני נגד השחורים וההיספנים".

בסוכנות הידיעות JTA אף צוטט תומס לופז-פייר כמי שסבור שבעלי הבתים לוקחים כספים שהושקעו במדינת ישראל ומשתמשים בהם לטובת אותו טיהור אתני. "התקשורת היהודית מחפה על הכל", אמר.

לדבריו, הוא כלל אינו אנטישמי, מאחר ו"אם היה מדובר באיטלקים, הייתי אומר איטלקים".

על אף כל זאת, ממשיך תומס להופיע באירועים רשמיים שעורכת המפלגה הדמוקרטית. כאמור ראש העיר, ביל דה בלזיו, הפופולרי בקרב יהודים רבים, אף הצטלם איתו ל'סלפי'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר