נעלב מאחד הגולשים

הסולטן ארדואן: חוסם את ויקיפדיה ומצנזר טוקבקים

גולש ששינה את הערך על שמו של שליט טורקיה והוסיף בו את המילה 'דיקטטור', ואזרחים אחרים שתקפו אותו בחריפות בטוקבקים, הובילו לצנזורה חסרת תקדים במדינה (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ארדואן, נשיא טורקיה (צילום: Wisam Hashlamoun/FLASH90)

מנתוני חברת Spot.IM המנהלת את תיבות התגובות באלפי אתרי חדשות ברחבי העולם עולה, כי מבין המדינות שנחשבות לחופשיות, טורקיה היא המובילה בצנזורת טוקבקים: 38 אחוז מהם נמחקים.

בשל כך, ישנם אתרי חדשות מרכזיים שמעדיפים כלל לא לאפשר לגולשים לטקבק. כמו כן, המאזן הכולל של הטוקבקים נוטה באופן ברור ומוטה לכיוון של אהדה לצעדי הממשל בראשות ארדואן.

רק בסוף השבוע האחרון נחסם אתר ויקיפדיה, ולפי הדיווחים זה נעשה לאחר שבערך על שמו של הנשיא ארדואן המופיע בו התווספה המילה 'דיקטטור', באמצעות עריכה שביצע אחד הגולשים.

התופעות הללו מתרחשות לאחר ניצחונו של ארדואן במשאל העם שהעניק לו סמכויות בלתי מוגבלות בתפקידו כנשיא, ובכך עברה טורקיה הלכה למעשה למשטר נשיאותי.

בתגובה לחסימת ויקיפדיה מסרה קרן ויקימדיה המנהלת את האתר הפופולרי הבינלאומי: "ויקיפדיה היא מקור עשיר ובעל ערך של מידע וידע ניטרלי ואמין במאות שפות, שנכתב על ידי מתנדבים מרחבי העולם. אנו מחויבים להבטיח שוויקיפדיה תישאר זמינה למיליוני האנשים המסתמכים עליה בטורקיה".

"לשם כך, הקרן באמצעות עורך דין חיצוני פועלת כדי לבקש ביקורת שיפוטית על ההחלטה להשפיע על הגישה לוויקיפדיה. אנו מקווים שיימצא פתרון לנושא בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר