אפל רשמה פטנט לטעינה אלחוטית מלאה

ענקית הטכנולוגיה רשמה פטנט שיאפשר טעינה של מכשירים סלולריים דרך שימוש בקרינה האלקטרו מגנטית של ה-WI-FI. לא ברור עדיין מתי ואם בכלל יצא הפטנט לשימוש (טכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם אפל פיתחו את הפטנט שיחסוך ממנו את הצורך בחיבור למטען? ישנם מכשירים רבים המאפשרים טעינה אלחוטית אבל בטווח קצר מאד ממשטח הטעינה. הפטנט החדש של אפל אמור לספק לנו טעינה אלחוטית אמתית כזו שתאפשר לנו להטעין מכשירים מכל מקום בבית ולא רק בשטח מוגבל במיוחד.

על פי הדיווח ב'וואלה', בסוף השבוע נחשף פטנט שנרשם לאחרונה על ידי ענקית הטכנולוגיה, ומתאר בקווים כלליים כיצד מערכת שכזו עשויה לעבוד.

לפי מסמכי הפטנט שנחשפו, מתכוונת אפל לנצל את הטווח הגבוה של תדרי הקרינה האלקטרו-מגנטית המשמש בדרך כלל לתקשורת אלחוטית, החל מלוויינים ורשתות סלולר, ועד רשתות Wi-Fi ביתיות. באפל סבורים כי ניתן יהיה ליצור אלומת אנרגיה שתשודר לעברו של מכשיר הסמארטפון, ותהיה יציבה וחזקה מספיק בכדי לטעון אותו מבלי לגרום נזק בריאותי לבני האדם ובעלי החיים סביבו.

הפרטים שמופיעים במסמכים לא מסבירים עדיין בפירוט כיצד תעבוד הטכנולוגיה החדשה ולכן קשה עדיין לבחון ממש את הטכנולוגיה שיכולה לתת לאפל יתרון משמעותי במיוחד בשוק הסלולר.

העוסקים בתחום מדגישים שרישום פטנט לרוב מגן על החברה במאבקים משפטיים עתידיים, ולא מדובר הפעם בפיתוח שמתוכנן ליישום קרוב. מלחמות פטנטים מול ענקיות כמו סמסונג וגוגל עלולות לעלות לאפל כסף רב ולכן יש חשיבות לרישום הפטנטים בשלב מוקדם ככל הניתן, בלי קשר לשלבי הפיתוח או היעדים שהוצבו כך שיכול להיות שנראה את הפטנט בפעולה רק עוד מספר שנים אם בכלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר