האדמו"ר התפלל בציון על-גבי משאית. צפו

משאית גדולה עליה הוצבו שולחן וכיסא חנתה אל מול ציונו של בעל ה"קדושת לוי" בעיר ברדיטשוב, עליה ישב האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק כשמתחתיו עשרות תלמידים (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: הכנסת אורחים אש"ל רבי לוי יצחק - ברדיטשוב)

מחזה יוצא דופן היה הבוקר (ראשון) בעיר ברדיטשוב שבאוקראינה. משאית גדולה עליה הוצבו שולחן וכיסא חנתה אל מול ציונו של בעל ה"קדושת לוי", עליה ישב האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק כשמתחתיו עומדים עשרות תלמידי ישיבה גדולה 'תולדות אברהם יצחק' ששבתו בשבת בברדיטשוב.

מעמד התפילה וקריאת הקוויטלאך של האדמו"ר היה תחת גשם בחסות הכנסת אורחים 'אש"ל רבי לוי יצחק' שממוקם אל מול ציונו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב.

הודות להשתדלותו של ישראל רובין יו"ר הכנסת אורחים הובאה משאית ענק עם רמפה גבוהה, כשמשטרת ברדיטשוב חוסמת את המעבר על מנת לאפשר לאדמו"ר להתפלל עם עשרות תלמידי הישיבה אל מול הציון.

תיעוד נוסף של האדמו"ר במשאית

מעמד זה נדרש עקב היותו של האדמו"ר כהן אשר לא יכול היה להיכנס אל בית העלמין. אגב, במיוחד כדי שהאדמו"ר יוכל לצפות מהמשאית לעבר הציון בבירור, פעל רובין אל מול עיריית ברדיטשוב על מנת שיגזמו עץ שהפריע לשדה הראיה.

בסיומו של המעמד שוררו החסידים שירי רגש ואת שירו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב, כשכולם עוברים להעניק קוויטל לאדמו"ר. אחר כך התקיים במקום ריקוד. לאחר מכן הועברו הקוויטלאך לשומר המיתולוגי של הציון, גרישה, אשר הכניס אותם למצבת קודשו של בעל הקדושת לוי.

המעמד משך אליו קהל סקרנים גויים גדול ואף, כאמור, את שוטרי המשטרה ששמרו על הסדר, ובסיומו בירך האדמו"ר בחום רב את רובין על פעילותו הרבה. "אני מברך אתכם", אמר האדמו"ר לישראל רובין, "שזכות הצדיק שאתם משקיעים מאמץ רב כדי שיהודים יוכלו לקבל את הנצרך להם מבחינה גשמית, יעמוד לכם ותוכלו לפעול ליהודים ישועות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר