תיעוד

הרב יונה מצגר התייצב ב'מעשיהו' והחל לרצות את עונשו

הרב הראשי לשעבר יונה מצגר התייצב הבוקר בכלא מעשיהו והחל לרצות את עונשו - 3.5 שנות מאסר. הרב ישהה באגף 10 לצד האסיר אהוד אולמרט ומורשעי פרשת הולילנד (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב יונה מצגר, הבוקר (צילום: רועי אלימה / Flash90)

לאחר שבית המשפט העליון קיבל אתמול (ראשון) את ערעורו, הבוקר התייצב הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר, בפתח כלא מעשיהו והחל בהליך הרישום, לקראת ריצוי שלוש וחצי שנות המאסר שנגזרו עליו.

הרב מצגר הורשע בעבירות של שוחד ומרמה בהיקף של מיליוני שקלים. מדובר בפעם הראשונה בה רב ראשי לשעבר נכנס אל מאחורי סורג ובריח.

הרב ישב באגף 10 של הכלא, האגף שהוקם עבור ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שלאחרונה התרוקן מעט לאחר שאסירי 'הולילנד' החלו להשתחרר.

השופטים, נועם סולברג, עוזי פוגלמן ודפנה ברק-ארז, ציינו בין השאר בפסק הדין, כי אף ש"הרב מצגר נמנע מלהביע חרטה בגמר הטיעונים לעונש. ברם, שתיקה כהודאה דמיא (בבלי, יבמות פז, ב), לבטח על רקע כל מה שקדם: הודאה שבאה לידי ביטוי בקבלת אחריות מוחלטת ומלאה לגבי שורת העבירות החמורות שבכתב האישום המתוקן – קבל עם ועולם – מבלי לנהל משפט".

"אין זה דבר של מה בכך", הם הוסיפו, "והוא נדיר במקומותינו. הודאתו של הרב מצגר בכתב האישום המתוקן הריהי עניין ערכי שמחייב התייחסות הולמת ומתחשבת. הודאה היא תחילתו של תהליך התשובה בהלכה היהודית, בלעדיה איןִ, בעקבותיה עוד שלבים הכרחיים, אך 'שבח גדול לשב שיתוודה ברבים ויודיע פשעיו להם... וכל המתגאה ואינו מודיע, אלא מכסה פשעיו – אין תשובתו גמורה, שנאמר 'מכסה פשעיו, לא יצליח' (משלי כח, יג) (רמב"ם, משנה תורה, הלכות תשובה ב, ו, ושם מלמדנו הרמב"ם על כל שלבי התשובה)'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר