חיסול המהנדס

תחקיר אל ג'זירה: 30 מל"טים של חמאס יוצרו באיראן

תחקיר של אל ג'זירה שעסק בחיסולו של מהנדס כלי הטיס של חמאס, א-זווארי, חושף גילויים חדשים על היחידה שמייסדה חוסל על ידי ישראל לפי מקורות זרים בדצמבר האחרון (חדשות)

א זווארי עם מטוס ללא טייס (צילום: אל ג'זירה )

בתכנית תיעודית ששודרה אמש (ראשון) בערוץ אל ג'זירה הקאטרי נחשפו גילויים חדשים על חיסולו בחודש דצמבר 2016 של מוחמד א-זווארי מי שכונה מהנדס המל"טים של ארגון חמאס בעזה. כזכור חמאס ואנשי תקשורת ערבים האשימו את ישראל בחיסולו של הבכיר בארגון.

בתכנית התראיינו חבריו של המהנדס ליחידה, אחד המרואיינים המכונה 'אבו אחמד' סיפר למראיין כי מאז גיוסו ליחידה בשנת 2006 הפרויקט והיחידה היו בשלבים הראשונים, המרואיין חשף כי היחידה קיבלה את הדגם הראשון של כלי הטיס הבלתי מאויש שלה ממהנדס וקצין עיראקי ממשטר נשיא עיראק לשעבר, סדאם חוסיין, המל"ט הראשון כאמור נבנה בפיקוחו של א-זווארי שחוסל. עוד טען 'אבו אחמד' בראיון כי א-זווארי וכמה מאנשי הצוות הבכירים שלו יצאו לאיראן ונועדו שם עם מומחים במטרה לקדם את הפרויקט ומיסוד היחידה ולהביאה לרמה מקצועית.

התחקיר המלא

עוד נטען בראיון כי עד לתחילת מבצע עופרת יצוקה הצליחה היחידה לייצר 30 כלי טיס. "האיראנים הופתעו מרמת הידע של הצוות שהיה מסוג לייצר כלי טיס ולשגר אותם ידנית", אמר המרואיין בתכנית.

ההצלחה המסחררת יחסית של א-זווארי הביאה את חמאס להקים יחידה מקבילה נוספת של ייצור ופיתוח כלי טיס בלתי מאוישים בעזה והמהנדס א-זווארי הגיע לרצועה כמה פעמים, בכדי להעביר השתלמויות לחברי היחידה, היחידה גם עמלה על ייצור כלי שיט בלתי מאוישים שתוכננו להצטרף לשורות יחידות חמאס בעזה.

התחקיר שפורסם נגע גם בחיסולו של המהנדס, לטענת התחקיר שני אזרחים זרים ביצעו את החיסול בעוד כיום עצורים בעקבות הפרשה שני אזרחים תוניסאים בשם סאלם א-סעדאווי וסאמי אל-מלאין, שגויסו על ידי אדם המכונה "יוהאן" שפעל מאוסטריה והקים שתי חברות קש כדי לגייס אנשים. במקביל נעצרה עיתונאית תוניסאית בשם מהא בן חמודה, שגויסה על ידו לצלם סרט כביכול, שעוסק בתחום התעופה ושא-זווארי אמור להיות במרכזו. כמה ימים לפני החיסול נקבע לא-זווארי ראיון עם אותה עיתונאית והחשד הוא שהיא חלק ממזימת החיסול.

בתחקיר הצביעו על חשוד נוסף במעורבות בחיסול ונטען כי אדם בשם כריס סמית' שפעל מבודפשט ויצר קשר עם מועדון הטיסה שבו לימד א-זווארי ואף נפגש איתו פעם אחת מעורב בחיסולו של המהנדס.

על פי התחקיר החיסול תוכנן כך שעל העיתונאית היה לספק לצוות החיסול תמונות של המהנדס ומשימתם של שני התוניסאים העצורים הייתה לשכור שני כלי רכב ודירה וטלפונים סלולריים מקומיים. אך ברגע האחרון השניים חזרו בהם והסתלקו. לבסוף נעשה שימוש בתכנית מגירה בה נטלה חלק העיתונאית בן חמודה.

בתכנית התחקירים התראיין בכיר בזרוע הצבאית של חמאס שאמר כי בצמרת הארגון הוחלט ברגע החיסול להטיל את האשמה המלאה על ישראל. לדברי הבכיר לארגון חמאס יש כיום מדענים רבים ומומחים בכמה תחומים הנוהרים בהמוניהם ומתנדבים בארגון כדי למלא את מקומו של המהנדס.

א זווארי עם מל"ט בבניה
א זווארי מטיס מל"ט
מל"ט של חמאס
פעילי חמאס על מל"ט
סימול היחידה על כנפי המל"ט של חמאס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר