הכתב שמאחורי הסרטון המסית

גיא הוכמן מתנצל: "בגדתי באמת שלי, זאת היתה שגיאה"

סרטון תלישת הדגל בבני ברק שהתברר כפרובוקציה מכוונת, הוביל לפיטורי גיא הוכמן מ'רשת'. בראיון ל"כיכר השבת", הוא מדבר על הכל, מתנצל ומקווה: "שתימצא ההבנה והיכולת למחול לי" (אנשים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גיא הוכמן, הכתב שמאחורי הסרטון (באדיבות המצלם)

בימים האחרונים התחוללה סערה של ממש בציבור החרדי בעקבות סרטון שהוצג באתר 'רשת' של ערוץ 2, בו נראה הכתב גיא הוכמן צועד עם דגל ישראל ענק ברחובות בני ברק ולכאורה מותקף בקללות יריקות והשלכת ביצים, ותושבים מקומיים אף שברו לו את הדגל.

כזכור, לאחר שנודעו הפרטים התברר כי השניים ששברו את דגל ישראל עשו זאת תוך שיתוף פעולה כשהם סבורים שמדובר בסרטון סאטירי. בתגובה הסירה רשת את הסרטון המדובר, הביעה התנצלות ופיטרה את הכתב והעורך.

גיא הוכמן, מי שחולל את הסערה, מגיב כעת (שני) לראשונה ל"כיכר השבת" ומסביר כיצד נגרר לדבר וטוען כי מדובר בטעות הגדולה ביותר בקריירה שלו.

מה תפקידך ב'רשת'? ספר קצת על העבודה וסגנון הסרטונים שאתה עושה...

"אני יוצר תוכן מקורי, כותב ומשחק, ומוביל פרויקטים משמעותיים באתר רשת. בנוסף, אני יוזם ומצלם כתבות שטח קומיות לתכניות השונות בטלוויזיה. ותמיד, אבל תמיד, מדובר בתוכן קומי, מאוד ישראלי. בין אם אני יוצא לרחוב לראיין אנשים, ובין אם אני כותב מערכון וויראלי - הכל סביב ההומור הישראלי. בסופו של דבר, אני קומיקאי, איש בידור, ולא עיתונאי חוקר.

"אם כך, אתה תוהה איך מצאתי את עצמי בסרטון דרמטי בבני ברק? גם אני שואל את עצמי. לצערי, ממש לא היה מצחיק. זו הייתה השגיאה. כי צחוק הוא מחבר, מקרב, ולא מפלג".

תיעוד הפרובוקציה (צילום: באדיבות 'קוריץ מערכות אבטחה')

מה היתה המטרה בסרטון כאן והאם תכננתם לצלם בעוד מקומות?

"הרעיון הגיע מתוך המערכת, כשהכוונה היתה ללכת לכמה מקומות, שונים זה מזה – תל אביב, בני ברק, כפר ערבי וכו' – ולבחון את יחס הקהילות השונות לדגל. הספקנו לצלם גם בתל אביב, וגם שם קיבלנו תגובות שונות. משום מה זה לא נכנס.

"התבקשתי להיות זה שהולך עם הדגל, והטעות שלי היתה שהסכמתי לכך. כל היוזמות היצירתיות שלי עוסקות בתחום ההומור. לצערי, כאן בפעם הראשונה חרגתי מהז'אנר. אני רגיל שהכל בשליטתי – משלב הרעיון, דרך הביצוע בשטח ועד לעריכה שאני עושה בעצמי. במקרה הזה לא היה לי חלק בשום שלב למעט הצעדה עצמה עם הדגל".

מהיכן בדיוק הכרתם את שוברי הדגל ומה סיכמתם איתם?

"אקט שבירת הדגל קרה כקטע ספונטני בסוף קטע הצילומים, ולא היה אמור להיכנס לסרטון. לצערי, לא הייתי שותף לעריכה. לו הייתי יודע - לא הייתי נותן לכך את שמי ופניי. וכאן טעיתי".

גיא הוכמן (באדיבות המצלם)

מה הדעות שלך באופן כללי על החרדים ומה התרשמת בביקור בבני ברק?

"הדעות שלי על החרדים הן כמו הדעות שלי על כל ציבור ישראלי אחר במדינה. אני אוהב את כולם ורוצה להצחיק את כולם. מציע לך ולקוראים לבחון את היצירות שלי עד כה ולהיווכח בכך בעצמם. חבל לי שבעל כורחי בגדתי באמת היצירתית שלי. במקום לבדר ולקרב ולהציע את מה שאני באמת יודע לעשות, הסכמתי להיות הפנים של כתבה עם אג'נדה שאני לא שותף לה, כזאת שמשסעת ומפלגת.

"בלי קשר, אני מאוד מחובר לדת ולזהות היהודית שלי. למדתי קצת בחב"ד, אני מחפש את המקום הזה בחיים הפרטיים שלי, העולם הזה לא זר לי".

האם לא חשבת שמדובר בעוול או טיפשות? האם בדיעבד אתה מתחרט על מה שאירע, מתנצל?

"מתהפכת לי הבטן כבר חמישה ימים. איך שלא נסתכל על זה, נעשה שימוש בפנים שלי כדי לעורר פרובוקציה מגמתית. ובאמת, אם זאת הייתה יוזמה שלי, כמו רוב הפרויקטים שאני מוביל, הייתי לוקח אחריות מלאה.

"אנצל עכשיו את ההזדמנות כדי להתנצל מעומק לבי בפני כל מי שנפגע, ובמיוחד בפני החברה החרדית. אין ולא היה לי דבר כנגד החרדים, או נגד כל קבוצה אחרת בחברה הישראלית. אכזבתי ואיבדתי אמון של ציבור חשוב שחלקו עוקב ומפרגן לתכנים שלי. מי שמכיר אותי, יודע שזה לא אני. אני כועס על עצמי שהסכמתי לקחת חלק בדבר שלא בתחום העבודה שלי ושלא היה בשליטתי, כועס על עצמי שהסכמתי בכלל לחרוג מהתחום הקומי. אני מקווה שבציבור החרדי תימצא ההבנה והיכולת למחול לי. טעיתי. זאת הטעות הכי גדולה בקריירה שלי".

איך הגיבו ב'רשת' לאחר הדיווחים הראשונים על כך שמדובר בפרובוקציה מבויימת?

"גם הם הופתעו מכך. רשת זה בית חם, אוהב ומכיל, הם בדקו את הענין לעומק. מיותר לציין שאין לחברה כוונה או רצון לפגוע באף מגזר בחברה הישראלית, בוודאי שלא בחברה החרדית שמשרתת איתי במילואים. זו היתה יוזמה של אדם אחד, לדעתי מתוך היסחפות ברצון שלו לייצר תוכן מעניין וויראלי ולא מתוך אג'נדה פוליטית, והוא שילם את המחיר על כך. לצערי גם אני נאלצתי לשלם את המחיר, ואני ממשיך לשלם אותו כי הפנים שלי הן אלה שנראות בסרטון. כמו כל ש.ג, כמו אחרון החיילים, אני שילמתי את המחיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר