אימה בשחקים

עשרות פצועים והרס רב מ'כיס אוויר' בטיסה

דם והרס רב נותר במטוס של חברת התעופה הרוסית 'אירופלוט' שנקלע למערבולת אוויר חזקה במיוחד במהלך טיסתו לבנגקוק. 27 נוסעים נפצעו חלקם באופן בינוני (תיירות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ממראות הרס במטוס (צילום: מתוך ynet)

מטוסים רוסיים קטנים גורמים פעמים רבות לדפיקות לב מואצות בקרב הטסים בהם, אך בדרך כלל מטוסים גדולים לא סובלים מכך מה שהותיר את הטסים ממוסקבה לבנגקוק מופתעים, המומים ופצועים.

לפחות 27 בני אדם נפצעו, בהם כמה באורח חמור למדי, במהלך טיסה של חברת "אירופלוט" שהמריאה אתמול (ב') ממוסקבה לבנגקוק ונתקלה בכיס אוויר זמן קצר לפני הנחיתה, כך נמסר מהשגרירות הרוסית בתאילנד.

בתקשורת הרוסית דווח כי ארבעה מבין הנפגעים נאלצו לעבור ניתוחים ממושכים בני כמה שעות בעקבות פציעותיהם הקשות. לפי דיפלומט רוסי בתאילנד שצוטט בסוכנות הידיעות RIA, למרות הפציעות הקשות חייהם אינם בסכנה ומצבם מוגדר כרגע בינוני.

חברת התעופה הרוסית מסרה מצדה כי כמה נוסעים נפצעו במהלך "מערבולת אוויר חמורה" כ-40 דקות לפני הנחיתה בבירה התאילנדית. לפי הודעת החברה, צוות המטוס – מסוג בואינג 777 – לא היה יכול להזהיר את הנוסעים מפני מערבולת האוויר מכיוון שהיא התרחשה בשמיים בהירים לגמרי. "מדובר בסוג של מערבולת שנקראת 'מערבולת שמיים בהירים', וקשה להתכונן אליה", התגוננו בחברה, והוסיפו כי בשנה נרשמים כ-750 מקרים כאלו בכל העולם.

"כל הפצועים הועברו לבית חולים מקומי עם פציעות בדרגות שונות, בעיקר שברים וחבורות", נמסר מהשגרירות הרוסית בתאילנד. "הסיבה לחלק מהפציעות היא שהנוסעים לא היו חגורים במושביהם. 15 מבין הפצועים עדיין מאושפזים".

רוסטיק רוסב, אזרח אוקראיני המתגורר בארצות הברית שהיה במטוס, סיפר לרשת CNN, שמערבולת האוויר הייתה כל כך חזקה שנוסעים ממש עפו מהכיסאות והוטחו על רצפה ותקרת המטוס. "זה נמשך בערך 10 שניות, המטוס פשוט נזרק מצד לצד", סיפר.

"היה דם על התקרה, אנשים עם אפים שבורים, תינוקות שנפצעו, זה היה פשוט נורא", הוא הוסיף. "זה בא משום מקום וזה היה כמו לנסוע במכונית שפתאום אחד מגלגליה מתפוצץ. צוות המטוס היה מאוד מקצועי ואמיץ. הם היו גיבורים במהלך כל האירוע".

יצוין, כי אירוע כזה יכל להסתיים בצורה חמורה הרבה יותר עם התרסקות המטוס או פגיעות בנפש כך שהנוסעים יכולים לראות את עצמם ברי מזל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר