לפני הפגישה עם אבו מאזן

יועצו של טראמפ: הוא יפעל כאיש עסקים, אין לו סבלנות

היועץ לביטחון הלאומי של ארה"ב, אמר כי בשל גישתו הפרקטית של הנשיא טראמפ הוא צפוי להצליח יותר בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני וציין כי בכוונתו לפעול בגישה של איש עסקים (חדשות, מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנשיא טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

ערב פגישתם בוושינגטון של הנשיא דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, צופה היועץ לביטחון הלאומי של ארה"ב, הגנרל הרברט ריימונד מקמאסטר, אומר כי דווקא גישותיו ה"בלתי קונבנציונליות" של הנשיא האמריקני יכולות לגרום ליציבות במזרח התיכון.

"לטראמפ אין זמן לדון בהשקפות", אמר מקמאסטר במהלך אירוע לכבוד יום העצמאות הישראלי בוושינגטון, בהתייחסו למדיניות הממשל האמריקני במזרח התיכון. הוא הוסיף כי בכוונת טראמפ לפעול בגישה של איש עסקים - ובכך לאתגר את מדיניות העבר הכושלת של קודמיו בתפקיד.

"הנשיא טראמפ אינו אדם בעל סבלנות רבה", הבהיר היועץ לביטחון לאומי והוסיף כי "אנשים תיארו אותו כ'משבש' - הם צודקים, וזה דבר טוב כי איננו יכולים להשקיע במדיניות שלא מקדמת את האינטרסים של ארה"ב ובנות בריתנו".

אבו מאזן ייפגש במהלך ביקורו בוושינגטון גם עם מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון ועם בכירים אמריקנים נוספים. יו"ר הרשות הפלסטינית צפוי גם להיפגש עם בכירי הקהילה היהודית האמריקנית ועם שגרירים ממדינות ערב. אבו מאזן הגיע לוושינגטון כשמאחוריו תמיכה מלאה של נשיא מצרים א-סיסי ומלך ירדן עבדאללה שנועדו איתו לפני שהמריא לוושינגטון.

לפי בכירים בבית הלבן טראמפ יעלה בפני הפלסטינים שורה של הצעות שלטענתו עשויות להחיות את שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים. לדברי אותם גורמים, הנשיא האמריקני יבקש בין היתר מאבו מאזן להפסיק את ההסתה נגד ישראל, ואת התשלומים למשפחות מחבלים הכלואים בה.

בנוסף נמסר, כי טראמפ ידגיש את עמדתו כי בניית התנחלויות ישראליות בשטחים לא מקדמת את תהליך השלום אם כי ארה"ב לא דורשת מישראל הקפאה. כמו כן הוא יודיע לאבו מאזן על חידוש הסיוע הכלכלי מצד ארה"ב לפלסטינים.

בראיון שהעניק טראמפ בסוף השבוע לסוכנות הידיעות רויטרס לסיכום 100 הימים הראשונים שלו בתפקיד הנשיא, הוא התייחס לסכסוך במזרח התיכון ואמר כי "אין סיבה שלא יהיה שלום בין הישראלים לפלסטינים. אין כל סיבה כזאת".

הפלסטינים מקווים שהעובדה שהשגרירות לא הועברה לבסוף לירושלים מלמדת כי טראמפ יתחשב בהם יותר מכפי שסברו בהתחלה ולפי בכירים ברשות הם מקווים להתקדמות בנושא הכלכלי לאור חוסר האמון שלהם שישראל בראשות נתניהו תקדם באמת את נושא שתי המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר