הסיבוב השני בצרפת

מקרון מוביל בסקרים אך חושש משאננות

הבחירות לנשיאות צרפת יוכרעו ביום ראשון הקרוב בין מקרון ללה פן שמשתרכת מאחורי מקרון בסקרים ומקווה כי אחוז הצבעה נמוך ביום הבחירות ישחק לטובתה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מריון זינדל, פלאש 90)

הסיבוב השני בבחירות לנשיאות צרפת יתקיים ביום ראשון הקרוב ובינתיים מוביל עמנואל מקרון בכ-20 אחוז על יריבתו, אשת הימין הקיצוני, מארין לה פן. במחנה המרכז של מקרון חוששים כי הסקרים יובילו לשאננות של המצביעים הצרפתים ויביאו לאחוז הצבעה נמוך שישחק לטובתה של לה פן שמצביעיה נלהבים הרבה יותר.

אתמול (שלישי), דווח ששני שלישים ממצביעיו של מועמד השמאל הקיצוני ז'אן-לוק מלנשון, שהגיע למקום הרביעי בסיבוב הראשון עם 7 מיליון קולות, ייעדרו מההצבעה או שישימו פתק לבן בקלפי. רק 35% מתוכם יצביעו למקרון.

סקרים אחרים שנערכו בצרפת בקרב האוכלוסייה הכללית מצאו ש-22 עד 28 אחוזים מהבוחרים עשויים להישאר בבית ולא להצביע. שני סקרים אלו מדאיגים במיוחד את אנשיו של מקרון בן ה-39 שאם ינצח יהיה הנשיא הצעיר בתולדות צרפת.

בינתיים, ראשי חברות, ידוענים ומדענים בצרפת קראו לציבור להתאחד סביב מקרון, שמציג את עצמו כ"לא שמאל ולא ימין".

גורמים בממשלה הסוציאליסטית אמרו שהחלטת מצביעי השמאל הקיצוני להימנע בהמוניהם מהליכה לקלפי ביום ראשון היא "טעות". דובר הממשלה סטפן לה פול אמר שהוא לא מצליח להבין את ההחלטה של השמאל הקיצוני והוסיף: "מסורתית, השמאל היה תמיד חלק מהמאבק ב'חזית הלאומית'".

בינתיים, הערב יתקיים עימות טלוויזיוני בין שני המועמדים והוא צפוי להיות סוער במיוחד לאור היריבות בין שני המועמדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר