גרעינים לא תורניים

מקלב על 'הגרעינים התורניים' של הציונות הדתית: "הכל שם פוליטיקה". האזינו

במלים קשות וחריפות תוקף ח"כ אורי מקלב את הפעילות הנעשית בגרעינים התורניים של הציונות הדתית: "הם נלחמים בארגוני הקירוב שלנו", הוא טוען בהקלטה שנחשפת כעת ב"כיכר השבת". האזינו (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' באייר תשע"ז | 03.05.17
המתקפה הקשה של ח"כ מקלב. האזינו (תמונה - אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה, צילום יח"צ)

חבר הכנסת אורי מקלב ערך בימים האחרונים סיור בסניף 'דגל התורה' בעיר כרמיאל, במהלכו הוא תקף את הגרעינים התורניים של הציונות הדתית שלדבריו פועלים ונלחמים בארגוני הקירוב השונים אותם מפעילים החרדים ברחבי הארץ.

בהקלטה שהגיע לידי "כיכר השבת" ונחשפת כעת לראשונה נשמע ח"כ אורי מקלב תוקף במלים קשות את הגרעינים התורניים הללו: "פעם חשבתי שהגרעינים התורניים האלו באמת רוצים להרבות יידישקייט, להקים מוסדות חינוך שיש בהם קצת תוכן תורני או לימודי מסורת, להגביר ולהרחיב את פעילות הקירוב ויראת שמים לציבור שלא נמנה על כך עד היום. אבל לא, הכל שם פוליטיקה מההתחלה ועד הסוף".

"את המאמצים הגדולים ביותר הם מפנים כנגד הגרעינים ה'שחורים'", ממשיך מקלב. "כשזה מגיע לגרעינים תורניים שחורים - שזה מציאות קיימת בהרבה ישובים, שיש שם פעילות גדולה מאוד גם של אברכים מקומיים וגם של אברכים שמגיעים מהסביבה במסגרות כאלה ואחרות - הם פועלים כנגדם. הם אלו שפועלים, רושמים ומקרבים למוסדות חינוך וגני ילדים תורנים, ומאז שצורפו הגרעינים שלהם הם מנהלים מלחמת חורמה כנגדם עד למצב שמוסדות נסגרו".

אורי מקלב (צילום: Miriam Alster/Flash90)

לדברי מקלב, "הם לא גרעינים תורניים אמתיים, זה גרעינים שמערבים פוליטיקה והשקפת עולם. יש כאלה שיש בהם פעילות של יידישקייט, עליהם אין ויכוח. אבל מתברר שהם בהרבה מקומות מחלישים פעילות תורנית וקירוב ענפה וגדולה מאוד".

"זה דבר חמור לכשעצמו: גם את התקציבים שקיימים לכך הם לוקחים, הם לוקחים את כל התקציבים ולא משאירים לשום דבר. עוד בקדנציה הקודמת, בכנסת ה-19, הוכנסו קריטריונים מפלים שלא נותנים לקבוצות אחרות תקציבים", טוען הח"כ מדגל התורה. "הם מומחים גדולים מאוד ליצור תבחינים וקריטריונים שיתאמו רק לעצמם. הם גם ביקשו מעמותות פעילות וגדולות מאוד, אני לא רוצה כאן לנקוב בשמות, והציגו את הדברים כפעילות שלהם לצורך קבלת תקציבים, ולא חילקו עם העמותות הפעילות האלה שום דבר".

מקלב סיים את דבריו בכעס: "זה לא תורה ולא סחורה, אם ככה למה צריכים את כל זה? אני בהחלט חושב שצריך לשם דגש לתקציבים שלהם - אני לא יודע אם למלחמה, אבל להציף את הנושא הזה, שלא יתהדרו בנוצות שלא להם ויתהדרו בפעילות של קירוב ויידישקייט, הפצת תורה ויראת שמים".

"גם באופן המעשי, מפעילות כזו הם בסוף יתמודדו פוליטית בזירה המוניציפלית, לא פעם הבעיות שהיו לנו הן בכאלה שנבנו מהגרעינים התורניים הללו בעידוד שלנו. חשבנו לתומנו שזה לא פוליטיקה, הכל בלבד שיכוונו ליבם לאביהם שבשמים, ומתברר שלא אביהם שבשמים אלא אביהם הפוליטי מדבר כאן. כל אחד מכוון בליבו לדבר אחר, הדבר הזה עומד לפתחנו ואני מקווה שגם נצליח".

סמוטריץ'. "זה לשון הרע" (צילום: Miriam Alster/Flash90)

לאחר פרסום זה ב"כיכר השבת", אמר הערב בראיון לקול ברמה ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) - שעוד לא הספיק לשמוע את ההקלטה הנחשפת כאן - כי "הוא מסרב לקבל לשון הרע על מקלב" ולהאמין שהוא כך תקף את הגרעינים התורניים של הציונות הדתית, והציע את עצמו לתווך בכל משבר כזה או אחר שצץ ביניהם לבין ארגוני הקירוב החרדיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר