האיראנים ביצעו ניסוי כושל בשיגור טיל מצוללת

טהרן ממשיכה בהתגרותה במערב: שיגרה טיל מצוללת מתחת למים, אך השיגור נכשל. בארה"ב לא רואים בעין יפה את הניסוי, אולם גם ארה"ב ביצעה הלילה ניסוי בטיל בליסטי (בעולם)

הצוללת האיראנית (צילום: מתוך סוכנות הידיעות האיראנית פארס)

רשת 'פוקס ניוז' מדווחת הערב (רביעי) מפי גורמים אמריקנים בכירים כי טהרן ניסתה לשגר אתמול (שלישי) טיל שיוט מצוללת שעגנה במצרי הורמוז. לדברי הגורמים, שיגור הטיל נכשל. הטיל שוגר מצוללת מסוג "יונו", שנחשבת לצוללת קטנה במיוחד הנמצאת בשימוש צבאות איראן וצפון קוריאה.

יצוין, כי בחודש פברואר השנה הצליחה איראן לבצע ניסוי מוצלח של שיגור טיל מצוללת אך אפשר והניסוי האחרון בוצע כשהצוללת הייתה מתחת לפני הים.

בוושינגטון לא רואים בעין יפה את הניסוי שביצעה איראן ומתייחסים אליו כאל פרובוקציה של האיראנים נגד המערב. לפני כמה שבועות התקרב כלי שיט של משמרות המהפכה האיראנים לעבר ספינת מלחמה אמריקנית שעגנה במפרץ הפרסי כצעד מתגרה באמריקנים. הספינה האמריקנית ירתה זיקוקי אזהרה לעבר כלי השיט האיראני וזה נסוג לאחור.

התשובה האמריקנית להתגרויות מאיראן ומצפון קוריאה באה הלילה בדמות של ניסוי בשיגור טיל בליסטי בין יבשתי מדגם מינוטמן 3 ששוגר על ידי חייל האוויר האמריקני, הטיל פגע במטרה שיועדה לו במרחק של 6,500 קילומטרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר