צפו בווידאו

"לב לבייב רכש כ-100 קברים בהר המנוחות"

איש העסקים החרדי רכש חלקה ענקית בהר המנוחות, המונה 100 חלקות קבר. הקברים נרכשו מחברה קדישא הכללית בירושלים, וחלקם נרשמו על שם אנשים שטרם נולדו בזמן הקנייה (בארץ)

לבייב (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

איש העסקים החרדי לב לבייב רכש אחוזת קבר ענקית בהר המנוחות בירושלים, בה קיים מקום ל-100 קברים לפחות. החלקה גודרה בחומה עם שער מפואר ונעול. החלקה שנרכשה, מפוארת ומטופחת יחסית ליתר החלקות הנמצאות בסביבתה.

יצוין כי בתקופה האחרונה נקלעו חלק מעסקיו של איש העסקים לקשיים ובחלקם הוא אף צבר חובות של מיליארדי שקלים.

חלקת הקברים של לבייב בהר המנוחות (צילום: חדשות 2)

שוק הקבורה בישראל מגלגל כ-500 מיליון שקלים בשנה. כיום, הביטוח הלאומי מממן כל קבורת אזרח ישראלי אך אזרח המבקש להיקבר בקבורת שדה בירושלים למשל צריך לשלם עבורה תעריף הקבוע בחוק. למרות זאת, לבייב שילם עבור החלקות שרכש רק 9,000 דולר לחלקה, מחיר גבוה שאזרח מן השורה מתקשה לעמוד בו.

כיום החוק מאפשר לכל אדם לרכוש במהלך חייו חלקת קבר לעצמו, לבן או בת זוגו, או להוריו. לבייב רכש את החלקה בשיתוף קהילת בוכרה והתגבר על החוק באמצעות חוות דעת משפטית, חלק מחלקות הקבר שנרכשו על ידי לבייב רשומות על שמם של אנשים שטרם נולדו בעת ביצוע העסקה, וכאלה שנפטרו וקבורים במקום אחר.

בחדשות 2, שם נחשף הסיפור, ביקשו לדעת להיכן עבר הכסף, אולם לא הצליחו לקבל על כך תשובות ברורות.

מחברה קדישא הכללית בירושלים נמסר בתגובה: "חברת קדישא פועלת כדין ואינה בודקת את אזרחותו של רוכש קבר המצהיר כי הוא תושב חוץ. על פי החוק חברת קדישא דורשת שלכל שם יוצמדו פרטים מלאים, אך אין ביכולתנו לבדוק את אמיתות הדברים ואנו מניחים כי הנתונים שנמסרים לנו הם נכונים ואמיתיים. אין בנמצא קבר מבלי שהרוכש סיפק פרטים מלאים על בעל החלקה המיועד. לגבי השאלה מי קנה את חלקות אחוזת הקבר וכיצד הועברו התשלומים- איננו מעבירים פרטים אודות תשלומי רוכשים עקב צנעת הפרט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר