התרגשות לקראת הברית

שמחת צאנז: הגר"ח קנייבסקי ישמש כסנדק, האדמו"ר יגיע

לאחר ימי אשפוז והניתוח שעבר, האדמו"ר מצאנז ישתתף הבוקר בברית לנינו ורכבו ייכנס ישר לבימה. ל"כיכר השבת" נודע כי מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי הוזמן וישמש כסנדק בברית • כל הפרטים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' באייר תשע"ז | 04.05.17
הגר"ח קנייבסקי והאדמו"ר מצאנז (צילום: יעקב כהן ומשה גולדשטיין)

בקריית צאנז בנתניה תיערך הבוקר (חמישי) שמחת הברית לנינו של כ"ק האדמו"ר מצאנז, כאשר הפעם מדובר בשמחה כפולה - הן על עצם הולדת הנין בשעה טובה והן על העובדה שהרבי ישתתף באירוע, זאת לאחר ימי האשפוז והניתוח שעבר בהצלחה לאחר שנפל מסולם בחדר הספרים בביתו.

ל"כיכר השבת" נודע כי מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי הוזמן לשמש כסנדק בברית המילה, הבוקר הוא החליט להיענות להזמנה בכפוף לשחרורו של האדמו"ר מבית החולים.

מיד כשהתבשר הגר"ש כי האדמו"ר שוחרר מבית החולים בכדי להשתתף בברית, הוא יצא ממעונו בבני ברק לנתניה.

מרן הגר"ח קנייבסקי יוצא לנתניה, הבוקר

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי בעקבות השתתפותו של האדמו"ר, מעמד הברית הועבר להיכל הגדול - היכל רוזנברג, בכדי שרכב האדמו"ר יוכל להיכנס ישר לבימה.

הכל החל ביום שלישי בשעות הצהרים, כשהאדמו"ר מצאנז ישב ספון בחדרו בלימוד, נצרך לספר לצורך לימודו, כהרגלו בחדרי הספרים הרבים שבביתו, עלה הרבי על הסולם המוצב בחדר להוריד את הספר, ברדתו, עיין בספר ובהיותו שקוע בספר, דילג מבלי משים מדרגות בסולם ומעד ארצה.

הגבאי שעמד בחדר הסמוך שמע קול חבטה ומיד אץ לחדר הרבי שם מצא את הרבי שרוע על הארץ בהכרה מלאה אך עם כתם דם ברגלו. הגבאי ר' אברהם דייטש, איש הצלה בעבר, קלט מיד את הסיטואציה הניצבת מול עיניו וביקש מהרבי לבל ינסה לקום כי הדבר עלול לפגוע בשאר חוליות הגב.

כוחות הצלה שרובם מבני הקהילה החסידית צאנז בנתניה שהוזעקו לכתובת "סעדיה גאון 8" נבהלו כהוגן כי הבינו שזהו מעונו של הרבי. לתדהמתם הם גילו את הרבי פצוע וטיפלו בו כראוי.

לאחר שהמקום נחבש קיבעו אנשי ההצלה את רגלו של הרבי למיטת האלונקה והוא הובהל לבית חולים לניאדו הסמוך שם כבר המתינו לרבי מיטב הרופאים הכירורגיים שמיד הכניסו את הרבי לסדרת בדיקות וצילומים.

לאחר הבדיקות, נערכה ישיבת רופאים מיוחדת כדי לדון בדרך היעילה לטיפול ברגלו של הרבי. באמצע ישיבת הרופאים הגיע בהפתעה גמורה שר הבריאות יעקב ליצמן, שהעלה על קו הטלפון מומחה רפואי ישראלי שיתן את חוות דעתו.

בסיום אסיפת הרופאים, והיות שלא היה מדובר במצב חירום, הוחלט על ניתוח רק אחרי מספר שעות. בכל ריכוז צאנז ובשאר הריכוזים החרדים נערכו תפילות רבות, אדמו"רים וראשי ישיבות רבים התקשרו לנאמני ביתו של הרבי לברר לגבי מצבו וביקשו את שמו לתפילה.

אחרי מעל לשעה, יצאו הרופאים ובישרו שהניתוח לקיבוע השבר עבר בהצלחה והאדמו"ר עבר לחדר התאוששות ואשפוז בחדר מיוחד שהוכן עבורו בבית החולים.

מעבר לדאגה לשלומו של הרבי ריחפה בין החסידים הדאגה סביב השאלה אם יוכל הרבי להשתתף בברית לנינו שתיערך היום - בן לנכדו הרב יקותיאל יהודה הלברשטאם (הראשון מבין נכדיו שנקרא ע"ש אביו השפע חיים מצאנז זצ"ל), שהוא בנו של הרב הצעיר בצאנז, הגאון רבי יחזקאל שרגא ברוך הלברשטאם, בנו בכורו של האדמו"ר מצאנז.

אבי הרך הנולד הוא גם נכד של הרבי השפע חיים מצאנז זי"ע, בן בתו של הגה"צ רבי אפרים פישל מוטצען, חתן השפע חיים זי"ע ורב קרית הבעש"ט בפתח תקווה.

ביום רביעי בבוקר הופצה המודעה הרשמית של איגוד חסידי צאנז בה נכתב כי הברית תתקיים בשעה 12 בצהריים, כשבמקביל בקול צאנז (הקו הפנימי של החסידות) נאמר שרק ביום חמישי בבוקר יוכלו לעדכן אם הרבי ישתתף בשמחה.

בשעות אחר הצהריים אתמול, הגיע הרופא לביקור אצל הרבי ובישר כי לאור הבדיקה שערך, יוכל הרבי להשתתף בשמחת הברית מחר לנינו. הבשורה המשמחת על שחרורו הזמני של הרבי לשהות בשמחה התפשטה כאש בשדה קוצים בקרב החסידים המודאגים, כשמודעה עדכנית וחגיגית הודפסה, בה נכתב כי שמחת הברית תתקיים בשעה 10 בבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר