עימות טלוויזיוני סוער

מקרון: האסטרטגיה שלך היא לדבר שקרים

בעימות טלוויזיוני בין המועמדים לנשיאות צרפת לקראת הסיבוב השני, תקפו המועמדים אחד את השני בחריפות תוך החלפת האשמות והשמעת עקיצות אישיות נמוכות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך העימות)

ארבעה ימים לפני הסיבוב השני והמכריע בבחירות לנשיאות צרפת שייערך ביום ראשון הקרוב, הגיעו אמש (רביעי) המועמדים מארין לה פן ועמנואל מקרון לעימות טלוויזיוני אחרון

כצפוי, בשל הפערים הגדולים ביניהם והמאבק הקשה על קולות המתלבטים, העימות היה סוער ומלא אמירות קשות ועקיצות בין שני המועמדים

"האסטרטגיה שלך היא לספר שקרים", הטיח מקרון בלה פן בתחילת העימות, ואמר לה שהיא חייבת "להפסיק לדבר שטויות". לה פן הגיעה לאולפן כמקובל בעימותים מסוג זה עם ערימת דפים. מקרון בן ה-39 הגיע ללא דפים ולעג ליריבתו במהלך העימות על היעדר השליטה שלה בחומר.

מקרון גם דאג להזכיר לצופים את אביה של לה פן, דמות שנויה במחלוקת שהיא מנסה להתרחק ממנו ככל האפשר בשל אמירותיו האנטישמיות. כזכור היא אף זו שהדיחה אותו מראשות המפלגה אותה ייסד.

לה פן אף היא לא נותרה חייבית ואמרה למקרון שהוא "היורש" של פרנסואה הולנד - שמסיים את תפקידו עם שיעור התמיכה הנמוך ב-70 השנים האחרונות. היא כינתה את מקרון שהיה בעבר שר הכלכלה בממשלת הולנד - "בנקאי מגוחך" זאת במטרה להציג אותו כבא כוחם של הבנקים והמגזר העסקי.

"מקרון הוא מועמד הגלובליזציה", אמרה לה פן. "מקרון הוא בעל ברית של הכלכלה האירופית אך לא של הצרפתים, ואמרה שהיא "המועמדת של העם, של צרפת שאנחנו אוהבים".

בשל אירועי הטרור הקשים בצרפת בשנים האחרונות נושא הטרור האסלאמי עמד אף הוא במרכז העימות. "אנחנו חייבים לחסל את האידיאולוגיה האסלאמיסטית", אמרה מועמדת הימין הקיצוני שהאשימה את מקרון באדישות וסבלנות לטרור האסלאמי.

מנגד טען מקרון כי הנושא נמצא אצלו בעדיפות הגבוהה ביותר. "המפתח הוא לשפר את המודיעין", אמר מקרון, שהוסיף כי יש להוסיף עוד אלפי שוטרים ברחובות. בתשובה לטענות על אדישותו הוא הזכיר ללה פן שהיא הצביעה נגד כל רפורמה למאבק בטרור שעלתה להצבעה באיחוד האירופי, ובנוסף ביקר את התוכנית שלה לסגור את גבולות צרפת למהגרים.

לפני העימות, צילום: דף הפייסבוק של לה פן

הוא האשים אותה כי היא "מנסה לפלג את צרפת, מעליבה אנשים על בסיס דת ומקדמת מלחמת אזרחים". מקרון ציטט פעילים איסלאמיסטים שאמרו שניצחון של לה פן יהיה "מתנה" עבורם.

"מעולם לא העלבתי מישהו על רקע דת", התעקשה לה פן שעוררה בעבר לא מעט סערות עם התבטאויותיה. לה פן, שמנסה להתקרב לקהילה היהודית שחוששת ממנה מאד, לקראת ההצבעה המכריעה ביום ראשון, חזרה על דבריה מלפני שבוע והאשימה את משטר וישי ולא את צרפת כולה במה שקרה ליהודי צרפת בשואה. "צרפת לא הייתה אחראית לגירוש היהודים. האחריות הייתה של משטר וישי", אמרה לה פן.

בסיבוב הראשון לפני כשבועיים ניצח מקרון עם 24% מהקולות. לה פן הגיעה שנייה עם 21.3%. בסקרים האחרונים מוביל מועמד המרכז על מועמדת הימין הקיצוני בהפרש ממוצע של 20% ולה פן מקווה כי אחוזי הצבעה נמוכים יוכלו אולי ליצור את ההפתעה לה היא מייחלת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר