מפקד גל"צ: אל תשתמשו ב'הגדה המערבית'

ירון דקל הבהיר לעורכי החדשות של התחנה הצבאית כי הוא מצפה מהם להפסיק להשתמש במושג "הגדה המערבית" אותו הגדיר כחלק מהטרמינולוגיה הפלסטינית והשמאלנית (אנשים)

ירון דקל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מפקד גלי צה"ל ירון דקל הורה אתמול לעורכי החדשות בתחנה הצבאית שלא להשתמש במונח "הגדה המערבית". "אני מעדיף במקום 'הגדה המערבית' (ביטוי שאומץ על ידי הפלסטינים והשמאל) לכתוב פשוט 'השטחים'. לדוגמה: שר הביטחון אסר על הפלסטינים להיכנס לישראל מהשטחים".

דקל מנסה להתמודד עם הטענות שהסיקור בתחנה אינו מאוזן ונוטה שמאלה ולכן מעדיף שאנשי החדשות ישתמשו במונחים יותר מאוזנים דוגמת "השטחים" שהוא אינו מונח ימני גם.

"הגדה המערבית" היא אכן ההגדרה הירדנית הרשמית של האזור והיא גם זאת שנמצאת בדרך כלל בשימוש על ידי הפלסטינים ועיתון 'הארץ'. בתקשורת הימנית נעשה השימוש במונח "יהודה ושומרון".

בהנהלת גלי צה"ל טענו כי מדובר בתזכורת שנשלחה מחדש בשל השימוש שנעשה בביטוי באחת התוכניות וכי לא מדובר בהוראה חדשה. "בתפקידו כעורך הראשי של התחנה וכפי שביקש בכל תקופת כהונתו, חזר וביקש מפקד גל"צ פעם נוספת, לעשות שימוש במונח ניטרלי שאינו מוטה לשום צד", נמסר בתגובה רשמית מהתחנה. "גם הצבא עושה שימוש במונח 'יהודה ושומרון' ולא במונח 'הגדה המערבית' שאומץ על ידי הנרטיב הפלסטיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר