סוף למשבר?

הנשיא הגרמני החליט לא להיפגש עם 'שוברים שתיקה'

נראה כי בגרמניה החליטו להנמיך את הלהבות מול ישראל לאחר המשבר בשבוע שעבר כשנתניהו ביטל את פגישתו עם שר החוץ הגרמני משום שנפגש עם פעילי ארגון השמאל (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו בפגישה עם שטיינמאייר. ארכיון (צילום: Kobi Gideon, לע"מ)

מלשכתו של נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר נמסר היום (חמישי) במפתיע, כי במהלך ביקורו בימים הקרובים בישראל הוא לא יפגש עם נציגי ארגון השמאל 'שוברים שתיקה'.

ההודעה עליה דווח במספר כלי תקשורת במדינה באה, שבוע אחרי ששר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל נפגש בישראל עם אנשי הארגון ובעקבות כך בוטלה פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שלאחר מכן ניסה לשוחח עמו טלפונית אך סורב.

גבריאל עם הנשיא ריבלין, שלעומת נתניהו כן נפגש איתו (צילום: רועי אברהם/לע"מ, מתוך ynet)

מסתבר, כי נשיא גרמניה, מדינה שכידוע מקיימת יחסים מיוחדים עם ישראל, החליט לסגת מכוונתו הראשונית שלפי הידיעה הבוקר ב'ידיעות אחרונות' היתה כן להיפגש עם פעילי ארגון השמאל. "בלשכת רה"מ ביקשו לבדוק אם פרנק וולטר-שטיינמאייר ייפגש עם נציגי ארגון השמאל, אך אנשיו של הנשיא הגרמני סירבו להתחייב לכך", סיפרה הידיעה.

עם זאת, מלשכתו של שטיינמאייר נמסר כי בנאומו ביום ראשון באוניברסיטה העברית הוא מתכוון להזכיר את פעולות הארגון וחשיבותו לדמוקרטיה, לצטט מדבריו של עמוס עוז על חשיבותו של הארגון ותרומתו לדמוקרטיה הישראלית ולאחר מכן להיפגש עם ילדים ערבים ויהודים בקיבוץ גבעת חביבה.

מ'שוברים שתיקה' נמסר בתגובה: "בזמן שנתניהו עסוק בלהרוס את היחסים הדיפלומטיים האסטרטגים של ישראל אנחנו נמשיך לאסוף ולפרסם עדויות של לוחמים ששרתו בשטחים שחושפות את עוולות הכיבוש וחוסר המוסריות שבו. זו עוד הזדמנות להזכיר לביבי שהדרך היחידה לעצור את החיילים ששוברים שתיקה, היא לסיים את הכיבוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר