חשש במערב

מסתורין: האיים המלאכותיים החדשים של צפון קוריאה

תצלומי לוויין שנחקרו לעומק גילו מספר איים מלאכותיים אותם פנתה ופיתחה צפון קוריאה ב"ים הצהוב", ומהתשתיות הנצפות בהם נראה כי אלו מיועדים למטרות צבאיות (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
צילומי הלוויין (צילום: מתוך אתר מכון המחקר. תמונה ראשית, אילוסטרציה: shutterstock)

מכון מחקר אמריקני מוכיח על פי תצלומי לוויין, כי צפון קוריאה בונה בים שבשטחה איים מלאכותיים מסתוריים שעליהם תשתיות המתאימות למתקנים צבאיים. האיים הללו עלולים לשמש את המעצמה הקומוניסטית לשיגור טילים.

מניתוח של המכון 'Strategic Sentinel' עולה, כי כבר לפחות חמש שנים נמשכות עבודות הבנייה באיים אלה, השוכנים ליד העיר סוהאה, כ-112 קילומטרים מצפון-מערב לבירה פיונגיאנג. יצויין, כי העיר סוהאה מוכרת זה מכבר כמרכז מחקר וניסויים של טכנולוגיית טילים בליסטיים.

סין, בעלת בריתה הגדולה היחידה של צפון קוריאה, בנתה בשנים האחרונות בים סין הדרומי איים רבים למטרות צבא, וייתכן שצפון קוריאה העתיקה את המודל הצבאי המקורי הזה.

מהתצלומים שנחקרו מתבררת התמונה הבאה: לפני כארבע שנים וחצי שלט באיים האלה שבים הצהוב (כינויו של הים הקוריאני) נוף פראי שכלל רק עצים וסלעים, או חול. לעומת זאת בתמונות מלפני מספר חודשים כבר נראים כל האיים כאיים שעובדו לשימוש צבאי באופן בולט.

כבישים רחבים - גם כאלה שאפשר להעביר בהם ציוד לשיגור טילים - נסללו בהם, ואף נראים שם "אזורי צפייה" בהם השליט העליון קים ג'ונג און ובכירי המשטר יכולים לצפות בשיגורים המתוכננים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר