המתיחות באסיה

פיונגיאנג: ארה"ב ניסתה להתנקש במנהיגנו

הצפון קוריאנים טוענים כי ארה"ב התכוונה להתנקש בשליטה של צפון קוריאה, קים ג'ונג און באמצעות חומרים כימיים באירוע בבירה פיונגיאנג, זאת כהמשך למתיחות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק, סוכנות הידיעות הקוריאנית)

צפון קוריאה מאשימה את ארצות הברית ודרום קוריאה כי תכננו להתנקש בשליט הדיקטטור, קים ג'ונג און. משרד הביטחון הצפון קוריאני פרסם הודעה בסוכנות הידיעות של המדינה הקומוניסטית ובה נאמר כי ה-CIA וסוכנות הביון הדרום קוריאנית קשרו יחד תוכנית "מרושעת" שכללה שימוש בחומרים ביוכימיים כדי לרצוח את קים במהלך אירוע בפיונגיאנג.

לצפון קוריאנים יכולה להיות השראה לא רעה מהרצח שהם בעצמם ככל הנראה ביצעו כנגד אחיו של קים ג'ונג און שחוסל במלזיה אמצעות תרסיס רעל בשל התנגדותו לשלטון אחיו.

בשבועות האחרונים גברה מאוד המתיחות בין צפון קוריאה לארה"ב. הנשיא האמריקני דונלד טראמפ איים להפעיל כוח צבאי נגד הדיקטטורה של קים ג'ונג און בתגובה לניסויי הטילים שעשתה ועל הניסוי הגרעיני השישי בתולדותיה שנראה שהיא מתכננת בקרוב.

עם זאת, בראיון שהעניק טראמפ ביום שני לרשת "בלומברג" הוא אמר כי יהיה מוכן לפגוש את שליט צפון קוריאה "בנסיבות מתאימות". טראמפ אמר: "אם היה ראוי שאפגוש אותו, בהחלט הייתי עושה זאת, הייתי אף מתכבד לעשות זאת. כמובן שצריך שזה יהיה בנסיבות המתאימות. אבל הייתי עושה זאת".

הקוריאנים מתעקשים "לצפצף" על המערב במיוחד על ארה"ב כשהם מצהירים שגם הברית עם הסינים אינה מספיקה כדי להישמע להם. במאמר שנכתב בעיתון הממלכתי של המדינה המבודדת הצהירה פיונגיאנג כי לא תוותר על תוכנית הגרעין שלה, והאשימה את סין בכך שהיא "רוקדת למנגינת ארה"ב" ומספקת לוושינגטון תירוצים להגביר את הפעילות הצבאית שלה בחצי האי.

הטור כלל דרישה משני עיתונים ממלכתיים בסין להפסיק לפרסם הערות חסרות אחריות שמערערות את היחסים בין המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר