אירופה במתח

עמנואל מקרון או מרין לה פן? היום - הבחירות הצרפת

47 מיליון בעלי זכות הצבעה בצרפת יכריעו היום מי ינהיג את המדינה בשנים הקרובות - מועמד המרכז עמנואל מקרון בן ה-39 או מועמדת הימין הקיצוני מרין לה פן בת 48 (אקטואליה)

מרין לה פן ועמנואל מקרון (צילום: שאטרסטוק)

47 מיליון בעלי זכות הצבעה בצרפת יכריעו היום (ראשון) מי ינהיג את המדינה בשנים הקרובות - מועמד המרכז עמנואל מקרון בן ה-39 או מועמדת הימין הקיצוני מרין לה פן בת 48.

הבחירות היום, ראש בראש בין מקרון ולה פן, נערכות שבועיים לאחר הסבב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת. מדובר בפעם הראשונה בתולדות צרפת המודרנית בה שני המועמדים בסיבוב השני - אינם מועמדי המפלגוץ הגדולות.

כ-77 אחוזים הצביעו בסיבוב הראשון של הבחירות, עדיין לא ידוע כיצד יצביעו כשלושים אחוזים מהבוחרים. למעלה מ-66 אלף קלפיות הוצבו ברחבי צרפת, עשרות אלפי שוטרים וחיילים יאבטחו את הבחירות.

הקלפיות ייפתחו בשעה 09:00 בבוקר ויינעלו בשעה 20:00 - ברוב האזורים, למעט בפריז ובערים הגודלות, שם ייסגרו הקלפיות בשעה 21:00.

מקרון זכה ל-63 אחוזי תמיכה בסקר האחרון שפורסם בסוף השבוע בעוד לה פן קיבלה 37 אחוזים בלבד, זאת לאחר העימות הסוער שנערך בין השניים. סקר אחר מעיד כי כרבע מהצביעים הצרפתים לא מתכוונים להשתתף בבחירות.

מנהיגי העולם חלוקים בתמיכתם בין המועמדים. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש במהלך מסע הבחירות עם לה פן - בצעד שהתפרש כתמיכה בה, למרות הבהרת פוטין כי "אין לרוסיה רצון להשפיע על אירועים בשום צורה, אבל יש לנו את הזכות לדבר עם כולם", מסר עוזרה כי "אנחנו הרגשנו שפוטין ולה פן מבינים אחד את השנייה. הם שידרו על אותו גל ובסוף השיחה איחל לה פוטין בהצלחה בבחירות".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הביע את תמיכתה במקרון. בראיון לעיתון הגרמני RND אמרה מרגל כי "אין לי ולו ספק קטן שמקרון, אם ינצח, ואני מקווה שינצח, יהיה נשיא חזק".

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ הביע גם הוא סוג של תמיכה בלה פן, כאשר נרצח שוטר בשאנז אליזה, ציין טראמפ כי לדעתו זה "מסייע ללה פן". מאוחר יותר בראיון לסוכנות הידיעות AP חידד טראמפ כי הוא לא תומך באופן רשמי בלה פן, אך הפיגוע לטענתו מסייע לה לקבל תמיכה מעמה. "כל אחד יכול להעריך מי ינצח. אני לא שונה ממך", אמר.

לפני כשבועיים פרסם מקרון פרסם בחשבון הטוויטר שלו שיחה שניהל עם הנשיא האמריקני לשעבר ברק אובמה. "המסר העיקרי שלי הוא לאחל לך בהצלחה בימים הקרובים", אמר אובמה. בסוף השבוע פרסם אובמה סרטון תמיכה במקרון.

אתמול דווח כי האקרים פרצו למחשבי קמפיין הבחירות של מקרון, יום וחצי לפני הסיבוב השני והמכריע. מאות מסמכים נגנבו והודלפו לרשת, יחד עם מסמכים שקריים, במטרה לפגוע במקרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר