דרמה אנושית

ניגריה: 82 נערות חטופות שוחררו לחופשי

לאחר ארבע שנים בשבי ארגון הטרור הקיצוני 'בוקו חראם' המסונף לדאע"ש, שוחררו 82 נערות שנשבו לפני כ-4 שנים בבית ספר תיכון בעיירה צ'יבוק בצפון מזרח המדינה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תיעוד מגל השחרורים הקודמים בניגריה (צילום מסך יוטיוב)

דרמה בת ארבע שנים הגיעה לסיום חלקי אמש (מוצאי שבת) עם הודעת דובר מטעם ממשלת ניגריה שמסר כי 82 מהנערות שנחטפו על ידי ארגון הטרור "בוקו חראם" בשנת 2014 שוחררו מהשבי. גורלן של לפחו 100 נערות נוספות שנחטפו יחד איתן, לא ידוע עדיין.

מדובר בקבוצה הגדולה ביותר של נערות שמשוחררות מידי ארגון הטרור המסוכן בבת אחת. השחרור הגיע לאחר שנים של משא ומתן מתוח בין ממשלת ניגריה למחבלים. על פי הממשלה, עשרות הנערות שוחררו בתמורה לשחרור פעילי הארגון שנעצרו בידי הרשויות.

82 הנערות הן חלק מ-276 תלמידות שנחטפו מבית ספר תיכון בעיירה צ'יבוק בצפון-מזרח ניגריה לפני כשלוש שנים. האירוע הדרמטי בו משפחות רבות כל כך סובלות בו זמנית מהטרור המוסלמי הצית קמפיין בינלאומי לשחרורן, bringbackourgirls#, שנתמך בזמנו בין היתר על ידי הגברת הראשונה של ארה"ב דאז, מישל אובמה, ודמויות מרכזיות נוספות ברחבי העולם.

החטיפה של הבנות התרחשה ב-14 באפריל 2014, אז פרצו לוחמי 'בוקו חראם' לבית הספר הממשלתי בצ'יבוק שבמדינת המחוז בורנו, ולכדו 276 נערות. 57 בנות הצליחו לברוח, אך כל אות חיים לא נשמע משאר הנערות עד כחודש לאחר מכן, כאשר כ-100 מהן הופיעו בסרטון שפורסם על ידי הארגון, והן עטויות לבוש מוסלמי ומצטטות את הקוראן.

באוקטובר האחרון שוחררו 21 מבין הנערות החטופות בתיווך שווייץ וארגון הצלב האדום הבינלאומי, ולפי דיווחים שונים בשנים האחרונות הצליחו בודדות מבין הנערות להימלט או להיחלץ מהשבי.

על פי נתוני ארגונים בינלאומיים, ארגון הטרור שנשבע לפני כשנתיים אמונים לדאע"ש, אחראי לרציחתם של 20 אלף בני אדם לפחות בניגריה מאז 2009. במהלך השנה שעברה הכריז הצבא הניגרי על חילוצם של מאות שבויים, מרביתם נשים וילדים, מידי בוקו חראם. עם זאת, התלמידות שנחטפו מצ'יבוק לא אותרו ונותרו בשבי, כשהן משמשות קלף מיקוח מול השלטונות הניגריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר