נשיא ארה"ב בדרך

ביקור טראמפ בישראל: "המלך דוד" יהפוך ליעד מבוצר

חברי המשלחת האמריקאית שמכינה את ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ - בעוד שבועיים בישראל, החליטו כי הנשיא, משפחתו ובני הפמליה יתארחו במלון 'המלך דוד' בירושלים • כל הפרטים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מלון 'המלך דוד' וטראמפ (צילום: נתי שוחט, פלאש 90, קובי גדעון - לע"מ)

מלון "המלך דוד" ירושלים יארח את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ורעייתו מלניה במהלך ביקורם הרשמי הראשון בישראל. זאת לאחר התלבטות בינו ובין הסוויטה המלכותית של מלון וולדורף אסטוריה הסמוך.

המלון, על כל 233 הסוויטות והחדרים שלו, ייסגר לטובת הביקור של הזוג הנשיאותי של ארה"ב החל מ-21/5 בערב ויהפוך ליעד מבוצר עד לסיום ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל.

המלון יארח את הפמליה הקרובה של הנשיא, ביניהם: איוונקה טראמפ בתו של הנשיא ובעלה ג'ארד קושנר, מזכיר ההגנה של ארה"ב מר ג'יימס מאטיס ומזכיר המדינה של ארה"ב מר רקס טילרסון ועוד

בנוסף רשת מלונות דן תציב לרשות הפמליה האמריקאית בת ה-1000 משתתפים שתלווה את נשיא ארה"ב את כל חדרי מלון דן פנורמה ירושלים ודן בוטיק הסמוכים למלון "המלך דוד".

התחנה הראשונה של טראמפ במסע תהיה סעודיה. משם ימשיך לישראל שם יבקר ביד ושם, הכותל המערבי וככל הנראה ינאם במצדה, לאחר מכן יטוס לוותיקן, ויפגוש ברומא את האפיפיור.

אלפי שוטרים יאבטחו את ביקורו של טראמפ, ויתגברו את הכוחות בירושלים. מי שיהיה אחראי על המבצע הוא מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי - שכבר החל בהיערכות לביקור הצפוי.

מבחינת המשטרה מדובר בביקור בשבוע מורכב, ביום ראשון - יממה לפני תחילת הביקור - יתקיים אירוע של משרד התרבות לציון 50 שנה לשחרור ירושלים, בהשתתפות ראש הממשלה, שרי הממשלה ועשורת אלפים. במהלך האירוע יוצג מיצג על חומות העיר העתיקה. מיד לאחר הביקור, ביום רביעי, יציינו בירושלים את "יום ירושלים".

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור הצפוי ואמר כי "מדינת ישראל תתכבד בעוד שבועיים לארח את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורעייתו, במסעו הראשון כנשיא מחוץ לארצות הברית. הנשיא יתקבל כאן בחום רב, כידיד גדול של ישראל וכפי שראוי למנהיג בעלת בריתנו הגדולה, ארצות הברית".

נתניהו הוסיף ואמר כי "הנשיא מבקש לבחון את הדרכים לחידוש תהליך השלום עם הפלסטינים. אני שותף לרצון הזה ואזרחי ישראל שותפים לרצון הזה – אנחנו רוצים בשלום, אנחנו גם מחנכים את הילדים שלנו לשלום. שמעתי את אבו מאזן, שמשבח טרוריסטים ומשלם להם לפי חומרת הרציחות שהם עשו בישראלים, שמעתי את אבו מאזן אומר שהפלסטינים מחנכים את ילדיהם לשלום גם כן. לצערי, זה פשוט לא נכון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר