עונד צמיד אלקטרוני

ארקדי גאידמק שב לישראל - לעדות בבית המשפט

האוליגרך שהסתבך בפלילים וריצה עונש מאסר בצרפת, נדרש לאישור רשויות החוק במדינה כדי להגיע לישראל, כשעליו הצמיד האלקטרוני המדווח להם על כל תנועה שלו (משפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גאידמק, היום (צילום: אורי דוידוביץ, ynet. תמונות: Roy Alima/Flash90)

איש העסקים ארקדי גאידמק התייצב הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב כדי להעיד נגד איש העסקים נחום גלמור בתביעה שהוא הגיש בסכסוך ביניהם על כריית מחצבים באנגולה.

כדי להגיע לישראל, נדרש גאידמק לאישור מיוחד מהרשויות בצרפת, מאחר והוא עונד עליו צמיד אלקטרוני שעוקב אחר מיקומו בשל הסתבכותו הפלילית במדינה. כזכור, לפני יותר משנה שוחרר גאידמק מהכלא בצרפת לאחר שזכה להקלה בעונש 3 שנות המאסר שנגזרו עליו בגין עבירת מס והלבנת הון שביצע במסגרת פרשה שזכתה לכינוי "אנגולה-גייט".

באוקטובר 2009 הוא הורשע בעבירות הקשורות בפרשת "אנגולה-גייט", ונגזרו עליו שש שנות מאסר לאחר שהסגיר את עצמו לרשויות בצרפת. אך ב-2011 זיכה בית משפט לערעורים בצרפת את גאידמק ממרבית העבירות, והפחית את גזר הדין ל-3 שנות מאסר, ולתשלום קנס בסך 375 אלף יורו.

גאידמק, בעבר אוליגרך מקומי שכזכור ניסה את מזלו בישראל בתחומי הספורט והפוליטיקה, הוא איש עסקים ישראלי ממוצא רוסי שבנה את עיקר הונו מעסקי כריית מחצבים באנגולה ובקזחסטן. בישראל כללו נכסיו את בית החולים ביקור חולים בירושלים וקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים.

הנתבע, איש העסקים נחום גלמור

במרכז הדיון היום עומדת בקשה לפשיטת רגל שהגיש גאידמק נגד גלמור בה טען כי הוא חייב לו 40 מיליון דולר. בבקשה שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוא טען כי גלמור מבריח את נכסיו במטרה להתחמק מהתשלום ופועל ב"חוסר תום לב קיצוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר